Problem leczenia i korekcji dzieci z opóźnieniem rozwoju – gorący temat w dziecięcej психоневрологии. Choroba ta wiąże psychiczne i zaburzenia mowy, podstawowymi wskaźnikami zaburzeń którego uważane za беспричинный płacz dziecka, zez, ślinotok, bóle głowy. U dziecka obchodzony jest drażliwość, agresywność, niepokój. On wyraźnie odstaje w rozwoju umysłowym: źle pamięta, co się słyszy i widzieć, z trudem uczy się w przedszkolu i szkole.
Instrukcja
1
Leczenie dzieci z psychicznej opóźnieniem rozwoju zaleca się rozpocząć jeszcze w wieku przedszkolnym. Jeśli dziecko jest zainstalowany neurologiczna patologia, która może prowadzić do opóźnienia rozwoju mowy, lekarz może przepisać go już od pierwszego roku.
2
Prawie wszystkie dzieci cierpiące na podobnym chorobą, przechodzą kurs leczenia farmakologicznego. Najbardziej aktywne są tu leki, które są „aktywnym zasilaniem” i „budulcem” dla neuronów w mózgu: „Актовегин”, „Кортексин”, „Lecytyna”, „nejromul ’ tivit”. Dla ulepszenia mowy jest mianowany „Когитум”.
3
Wysokiej skuteczności w leczeniu dzieci z opóźnieniem rozwoju osiągają metody электрорефлексотерапии i magnetoterapii. Są one w stanie wybiórczo przywrócić pracę różnych ośrodków mózgu odpowiedzialnych za generator aktywność, дикцию, inteligencja, itp. Электрорефлексотерапия również wywiera leczniczy wpływ na wodogłowie, jednak ona противопокана dzieci, cierpiących na padaczkę, drgawki i zaburzenia psychiczne.
4
Alternatywne sposoby leczenia są uważane za иппотерапия (leczenie koni), delfinoterapia, музтерапия i aromaterapii. Powinny one być dobierane indywidualnie dla każdego dziecka.
5
Stosowanie niektórych leków, nie przyniesie pożądanego rezultatu, jeśli nie jest poparte pedagogicznym wpływ na dziecko. Skorzystaj z usług doświadczonego дефектолога, którego głównym zadaniem jest zwiększenie poziomu psychicznego i umysłowego rozwoju dziecka. W swojej pracy nauczyciela-дефектологи używają poglądowe, praktyczne i proste narzędzia rehabilitacji, spędzają poprawcze zajęcia w formie gry. Dla każdego dziecka są zbierane ćwiczenia indywidualne.
6
Bardzo ważne jest, aby zauważyć u dziecka objawy choroby, nie opierała się tylko na pomoc nauczyciela. Należy aktywnie zajmować się dzieckiem. Dane zajęcia powinny być wykonywane codziennie, systematycznie i pod kontrolą дефектолога.
7
Dużą rolę w pracy z dziećmi z upośledzeniem umysłowym odgrywają ćwiczenia umiejętności i dużej motoryki. Kup dla dziecka wszelkiego rodzaju projektantów, puzzle, układanki, kostki, kule o różnych rozmiarach, ostrosłupa, zabawki-sznurowanie i inne akcesoria. Лепите z nim z plasteliny, rysowanie пальчиковыми farbami, нанизывайте koraliki na sznurek.
8
Użyj do uprawiania ruchome gry, совершенствующие umiejętność poruszania się w przestrzeni, rytmicznie się poruszać lub zmieniać tempo ruchów. Dla kształtowania nerwu uwagi stosuj kolorowe paski, pałeczki, kostki, płaskie i trójwymiarowe kształty.
9
Dzieci ze znacznym opóźnieniem rozwoju mowy zaleca się odwiedzać specjalne neuropsychiatryczne lub neurologiczne żłobek, a po логопедический przedszkola. Jeśli do osiągnięcia dziecka 7-letniego wieku opóźnienia rozwoju nie zostanie przezwyciężone, nie domagaj się na wizycie im zwykłej szkoły. W коррекционном szkole dziecko będzie zapewniona zwracanie bacznej uwagi specjalistów i optymalny program, szkoła.
Porada
Pamiętaj, jeśli zauważysz, że słowny i rozwój psychiczny dziecka nie odpowiada normie wiekowej, nie czekaj, natychmiast zasięgnąć porady lekarza-neurologa. Ważne jest, aby mieć czas, leczyć i rehabilitować dziecko do wieku szkolnego. Im później rozpocznie się leczenie, tym niższa będzie jego skuteczność.
Kategoria:
Zdrowie dziecka