Jazda samochodem z automatyczną skrzynią biegów, na pewno комфортабельнее, niż jego odpowiednik z MANUALNĄ. Ale aby automatyczna skrzynia służyła długo i bezawaryjnie, należy przestrzegać określonych zasad i wziąć pod uwagę pewne niuanse.
Instrukcja
1
Przed uruchomieniem silnika upewnij się, że dźwignia jest w położeniu P lub N. Próba odpalić silnik przy innych położeniach dźwigni w najlepszym wypadku doprowadzi do tego, że elektronika blokuje zapłon; w najgorszym – do uszkodzenia maszyny. W zimnych porach roku, zaraz po uruchomieniu zacznij zmieniać nasiennictwa we wszystkie tryby, zatrzymując się w każdym z nich na 2-3 sekundy, co прогреет pudełko. Następnie włącz tryb D i 2-3 minuty przytrzymaj samochód hamulcem, nie dotykając pedału gazu.
2
Kup sobie nawyk naciskania na pedał hamulca przed tym, jak przetłumaczyć sterującą z położenia P lub N w położenie D I tylko po charakterystycznego ciosów i zmniejszenie obrotów biegu jałowego zwolnij hamulec i ruszajcie się, płynnie утапливая pedał gazu. Nie starajcie się przejść do dynamicznego stylu jazdy, aż olej w skrzyni biegów nie jest rozgrzany do temperatury roboczej.
3
Jeśli jesteś przyzwyczajony do jazdy na auto z manualną skrzynią biegów, nie ulec pokusie, aby ręcznie przełączyć biegu przy przyspieszaniu lub przejść na neutralnej prędkość przy hamowaniu. Dopóki nie jest się do tego przyzwyczaić, umieść lewą stopę z dala od pedałów, aby na stare przyzwyczajenia nie wciśniesz hamulec zamiast sprzęgła. W trybie miejskim trzymaj preselektor wyboru w położeniu D lub 3, starając się jak najrzadziej używać zwiększa wysłaniem ОD. Podczas jazdy w górę i w innych ciężkich warunkach użyj zakres 2.
4
Przy tłumaczeniu wielofunkcyjnego z jednego położenia w inne na wynos nigdy nie należy włączać tryby P i R do zatrzymania pojazdu. Włączanie trybu N w czasie jazdy jest dozwolone tylko gdy jest to absolutnie konieczne, np. podczas hamowania silnikiem. Jeśli przypadkowo przestawił się na nieprawidłowy tryb, należy natychmiast zmniejszyć obroty do biegu jałowym, a następnie ponownie ustawić dźwignię sterującą w położeniu D. Staraj się nie przekraczać dopuszczalne obroty silnika.
5
W przypadku trybów, 3, 2 i 1 hamowanie silnikiem należy wykonywać z ich pomocą. Aby zwolnić pedał gazu i ustawić dźwignię sterującą z położenia 3 do położenia 2. Po zmniejszeniu prędkości do 50 km/h i poniżej według tego samego algorytmu, przełącz na tryb 1. Należy pamiętać, że w transporcie z SKRZYNI skuteczność hamowania silnikiem jest znacznie niższa, niż w przypadku z MANUALNĄ.
6
Użyj te same tryby i do szybkiego przyspieszania. Ustawić dźwignię sterującą z położenia D lub 3 w pozycji 2, obserwując obrotami na тахометру. W przypadku trybu sportowego włącz go. Przy pełnym wciśnięciu pedału gazu skrzynia sama przejdzie w tryb kick-down, w którym transmisji będą przełączać się później do maksymalnie efektywnego wybierania prędkości. Automatyczne wyjście z tego trybu jest możliwe dopiero po osiągnięciu przez silnik maksymalnych dopuszczalnych dla niego obrotów. Do wymuszonego wyłączania trybu kick-down po prostu zwolnić pedał przyspieszenia. Należy pamiętać, że częste korzystanie z tego trybu skraca żywotność SKRZYNI.
7
Przed zakrętem, aby zresetować prędkości i wymuszenia włączenia obniżonej prędkości, użyj trybu kick-down lub zakres 2 wielofunkcyjnego. Na секвентальных SKRZYNI ręcznie niski transfer.
8
Podczas krótkich przystanków należy przytrzymać samochód hamulcem. Jeśli podczas zatrzymania wybierak przełączyć w położenie P, używać hamulca nie jest konieczne. Jednak jeśli maszyna stoi na spadku, należy włączyć hamulec ręczny, hamulec. Przy tym najpierw włączyć hamulec postojowy, a następnie – tryb P. Zakres N włączaj tylko na długich postojach, a także w korkach w upale w celu poprawy chłodzenia skrzyni.
9
Nie bój się krótkotrwałych пробуксовок na śliskiej nawierzchni. Pudełko изнашивает długi буксование. Więc jeśli utkniesz, użyj stracenia samochodu, na przemian przełączanie z obniżającego tryb 1 tryb R i z powrotem. Do jazdy z pełnym obciążeniem lub z ciężką przyczepą użyj obniżające tryby 3 lub 2. Przyspieszenie w tym przypadku zacznij w trybie 1, a po przekroczeniu 40 km/h przełącz.
10
Zawczasu dowiedz się z instrukcji maksymalny zasięg i prędkość holowania samochodu. Zazwyczaj samochody z automatem wolno holować w trybie N tak odległość do 50 km z prędkością powyżej 50 km/h. W razie potrzeby bardziej dalekiej holowania zanurzyć auto laweta, wysyła koła napędowe lub odłączyć układ napędowy.
Należy zwrócić uwagę
Śledź z obsługą skrzyni. Kontroluj poziom oleju, należy go w razie potrzeby, zauważajcie wycieku. Należy przestrzegać terminów wymiany oleju i filtra. Przy dynamicznym stylu jazdy lub eksploatacji samochodu w trudnych warunkach olej należy wymieniać dwa razy częściej. Diagnostykę i naprawy automatycznej skrzyni spędzić tylko w wyspecjalizowanych organizacjach.
Kategoria:
Sterowanie autem