Bez zameldowania, zwłaszcza w dużym mieście, człowiek nie jest w stanie znaleźć nie tylko noclegi, ale i ubiegać się o pracę, uzyskać kredyt, wyjść za mąż (lub małżeństwa) i wielu innych, pozornie prostych rzeczy.
Rejestracja osoby lub wycofanie go z rejestracji odbywa się w wyspecjalizowanych instytucjach, które zajmują się biorąc pod uwagę obywateli. Znaleźć adres tej organizacji można, patrząc na paragon od gospodarki komunalnej, który co miesiąc dostarczają do domu.
Aby zrozumieć szczególne znaczenie zameldowania, należy zastanowić się, w jakich przypadkach jest ci koniecznie trzeba:
1) przy ubieganiu się o pracę pracodawca ma prawo żądać od ciebie miejskiej zamieszkania. Zwłaszcza, jeśli twoja praca jest związana z pieniędzmi lub odpowiedzialności finansowej;
2) bez zameldowania nie będzie w stanie uzyskać dokumenty potwierdzające tożsamość, a także kupić lub sprzedać nieruchomości;
3) brak zameldowania nie pozwoli ci których możecie następnie zmienić lub rozwiązać małżeństwo;
4) kredytu lub hipoteki i tak dalej.
Pozostać bez rejestracji człowiek może z kilku powodów, ale głównym z nich polega na tym, że выписавшись z poprzedniego miejsca zamieszkania, nie прописываетесь w nowym. Przyczyną tego może być, na przykład, długotrwałej wybór nowego mieszkania lub dokonywanie nowych dokumentów na noclegi.
Aby dokonać rejestracji, należy zwrócić się do odpowiedniego organu (zwykle jest połączona z urzędnikiem stanu cywilnego) i złożyć wniosek. Tutaj należy dokonać rejestracji za darmo.
Nie zapomnij o tym, że w ciągu 7 dni, po zdjęciu z rejestracji, ewidencji, należy zwrócić się z wnioskiem o zameldowaniu na nowe miejsce zamieszkania.
Obowiązkowi rejestracji podlegają wszyscy członkowie rodziny, w tym dzieci do lat 14 (projekt ich zamieszkania zajmują się rodzice).
Zanim napiszesz oświadczenie o zameldowaniu, należy zebrać następujące dokumenty:
• paszport lub inny przewidziany prawem dokument potwierdzający tożsamość;
• dokument rejestracyjny formularz nr 1;
• dokument, który potwierdza i daje dobry powód do zamieszkania obywatela do określonego adresu bez odpowiedniej rejestracji. Dokumentem takim może być umowa najmu, np..
Należy zauważyć, że meldunek jest dwóch rodzajów – stała i tymczasowa. Stały meldunek daje więcej praw i możliwości. Chociaż tymczasowy meldunek w niczym nie obciąża swojego właściciela, ale ona ma swój termin ważności. Należy pamiętać, że noclegi bez rejestracji pociąga za sobą odpowiedzialność administracyjna.