Nie ulega wątpliwości fakt, że znaki interpunkcyjne pełnią kluczową rolę w pisaniu oferty. Z ich pomocą można nie tylko wyświetlać emocjonalne zabarwienie napisanego, ale i podkreślić znaczenie tego lub innego oświadczenia, a nawet zmienić sens wypowiedzi. Aby uczyć ludzi umieścić wszystkie te znaki poprawnie, w gramatyce i istnieje taki dział, jak interpunkcja. Пунктуационный analiza oferty pozwoli ci zrozumieć, dlaczego w każdym przypadku należy stosować czy nie stosować różne znaki.
Instrukcja
1
Analiza oferty zacznij od wyjaśnienia, dlaczego na końcu zdania wybrany ten lub inny znak interpunkcyjny (kropka, wykrzyknik, pytajnik, wielokropek, itp.). Aby to zrobić, należy określić cel wypowiedzi w ofercie i jego emocjonalne zabarwienie.
2
Jeżeli oferta zawiera kompletny komunikat, to jest ono повествовательным. Jeśli o coś pyta, to oferta вопросительное, a jeśli jest obecny impuls do działania – prośbę lub rozkaz, to ja побудительное. Wykrzyknik intonacji wymagają załączenia wykrzyknika. Kiedy mowa jest przerwany przerwy czy jest w niej недосказанность, to stawia się kropki.
3
Następnie określ, jaki jest konstrukcja zdania – proste lub złożone. Jeśli oferta jest skomplikowane, sprawdź, z jakiej ilości części składa się i jaki jest związek między nimi – сочинительная, подчинительная, pomocnicza lub бессоюзная. W ten sposób można wyjaśnić przyczynę wyboru znaków, które podzielają te wszystkie części.
4
Przeanalizuj funkcje znaków interpunkcyjnych w prostym zdaniu lub znaków w każdej z części złożonej oferty w kolejce. Znajdź i wyjaśnij wytwarzające i oddzielających znaki w ofercie lub jego części.
5
Emitują, lub wydzielniczych znaki (przecinek, myślnik, dwukropek, podwójne znaki nawiasów, cudzysłowów) są używane do zaznaczania elementów, które komplikują proste zdanie. To wstępne słowa, frazy i zdania, nawrócenia, jednorodne członkowie zdania odrębne definicje lub aplikacji, okoliczności i uzupełnienia, wyjaśnienia i wykładnie członkowie oferty.
6
Split, lub rozdzielające znaki używane do oddzielania jednorodnych członków oferty w prostej konstrukcji lub podziału prostych zdań w trudnej (przecinek, średnik, myślnik, dwukropek).
7
W tym przypadku, jeśli w zdaniu występuje bezpośrednie mowa, znajdź i wskaż słowa autora i właściwie samą prostą mowę, która może znajdować się w dowolnej pozycji – przed słowami autora, po nich lub przerywane nimi. Pamiętaj, że jeśli prosta mowa jest przed słowami autora lub po nich, są cztery znaki interpunkcyjne (w widoku konstrukcji prostej mowy). Jeśli bezpośredni mowy przerywa słowami autora, jest stosowana „ustawa siedmiu”, czyli siedmiu znaków interpunkcyjnych w wyświetlaniu linii prostej mowy.
8
Aby ułatwić пунктуационный analizować zdanie, wykonaj go пунктограмму graficznie. Jeśli w swojej ofercie kilka пунктограмм, wyjaśnia każdą z nich oddzielnie.
9
Podkreśl gramatyczne podstawy, przejdź do jednorodne członkowie oferty. Narysuj schemat oferty, poprzez graficzne oznaczenie miejsc, w których należy umieścić znaki interpunkcyjne.
Kategoria:
Nauki humanistyczne