Jak zorganizować fundusz pomocy

Fundusze pomocy świadczą usługi ludziom, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej. Mogą to być fundusze pomocy ludziom dotkniętym przez klęski żywiołowe; potrzebującym kosztowne leczenie; dzieciom-sierotom i inwalidom i np. Przez organizacje charytatywne łatwiej przyciągnąć uwagę opinii publicznej na problem, uzyskać niezbędne materialne i zasoby ludzkie.

Jak zorganizować fundusz pomocy

Trzeba

  • – statut fundacji w trzech egzemplarzach;
  • – protokół decyzji o tworzeniu organizacji non-profit w dwóch egzemplarzach;
  • – wniosek o rejestrację organizacji non-profit w dwóch egzemplarzach;
  • – umowa najmu lub list gwarancyjny;
  • – potwierdzenie uiszczenia opłaty rejestracyjnej i jej kopia.

Instrukcja

1
Wszystkie fundacje charytatywne są rejestrowane jako organizacje non-profit. Dlatego ich działalność jest regulowana przez Ustawy Federalnej №7 „O organizacjach non-profit”. Wszystkie dokumenty prawne, niezbędne do rejestracji funduszu, należy sporządzić zgodnie z ustawą.
2
Pierwszym dokumentem zrób protokół z posiedzenia nr 1. W porządku obrad wprowadź tworzenie fundacji; zatwierdzenie statutu; kształtowanie składu fundatorów; wybór zarządu fundacji i wyznaczenie jego położenia.
3
Do pisania statutu funduszu skorzystaj z podobnymi dokumentami, które są zamieszczone na stronach działających organizacji charytatywnych. Wszystkie statuty są prawie identyczne w treści. Trzeba tylko dostosować go zgodnie z kierunkiem swojej działalności.
4
Do rejestracji fundacji musi być adres, pod którym będzie się znajdować. To może być wynajęte biuro, jak można wnioskować z każdej komercyjnej, niekomercyjnej lub państwowej strukturze umowę na świadczenie pocztowo-adresowych usług.
5
Dokumenty na rejestrację organizacji non-profit zaprasza do Ministerstwa sprawiedliwości. Wniosek można wydrukować na stronie internetowej ministerstwa Sprawiedliwości – jest to forma РН0001. To jest tylko wypełniony na komputerze i drukuje. Znaki na kartkach, gdzie jest to konieczne, tylko wnioskodawca. Jego podpis należy poświadczyć u notariusza. Jeśli złoży dokumenty inny człowiek, musi być poświadczone notarialnie pełnomocnictwo. Wszystkie dokumenty do rejestracji подшиваются do folderu.
6
Rozpatrzenie wniosku może trwać od miesiąca do dwóch. W tym czasie należy skontaktować się z wykonawcą, który wziął sprawy w produkcji, i dowiedzieć się, czy wszystko masz poprawnie i czy nie ma wad.
logo
Kategoria:
Miłość

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.