Jak stworzyć swój fundusz

Fundacja to organizacja non – profit, która jest łączenie majątku kilka osób fizycznych lub podmiotów dla osiągnięcia określonych celów. Fundusz jest potrzebny temu, kto chce się zajmować charytatywnej lub innej społecznie użytecznej działalności. Jest on tworzony jest jeden lub więcej założycieli poprzez przyjęcie decyzji o jego ustanowieniu i jest zarejestrowany w Ministerstwie Sprawiedliwości federacji Rosyjskiej. Założyciele tworzą majątek fundacji.

Jak stworzyć swój fundusz

Trzeba

  • Należy kupić Ustawa „O organizacjach non-profit” od 12.01.1996 r.

Instrukcja

1
Polskie prawo nie zawiera wykazu rodzajów funduszy. Najprostsza ich klasyfikacja – klasyfikacja na podstawie instytucji. Prywatne fundusze są tworzone przez osoby fizyczne, np. członków rodziny. Korporacyjne fundusze mogą być tworzone firmami lub organizacjami non-profit. Publiczne fundusze są tworzone stowarzyszeń publicznych lub dotacje grupami obywateli. Istnieją i mieszane fundusze.
2
Fundacja jest osobą prawną, oznacza To, że może we własnym imieniu nabywać i realizować majątkowe i prawa moralnego i obowiązki, być powoda i pozwanego w sądzie. Fundusz jest utworzony od momentu jego rejestracji i nie ma ograniczeń okresu działalności, o ile nie określono inaczej w dokumentach założycielskich.
3
Ustanowienie fundacji następuje w drodze decyzji jego założycieli (lub fundatora). W pierwszym przypadku, założyciele fundacji organizują spotkanie, na którym podejmują decyzję o ustanowieniu fundacji. Na nim samym zatwierdzony statut funduszu – jego podstawowy dokument, w którym określone są jego cele. Jeśli założyciel fundacji jeden, to on osobiście podejmuje decyzję o założeniu fundacji i zatwierdza statut.
4
Źródłami powstawania majątku fundacji mogą być wpływy z założycieli, dobrowolne składki do wszystkich zainteresowanych osób, dochody z prowadzenia działalności gospodarczej oraz wszelkie inne środki. Zgodnie z prawem, uzyskane przez fundację zysk nie jest współużytkowane przez organizatorów. Majątek i wszystkie opisane wpływy są własnością fundacji. Są one używane w celach określonych w regulaminie.
5
Fundusze, jak i inne organizacje non-profit, są rejestrowane w nowym organie Ministerstwa Sprawiedliwości Federacji Rosyjskiej. Do rejestracji fundacji wymagane są następujące dokumenty:
1. oświadczenie;
2. statut w trzech egzemplarzach;
3. decyzja o ustanowieniu fundacji w dwóch egzemplarzach;
4. informacje o учредителях w dwóch egzemplarzach;
5. kwit o uiszczeniu opłaty (opłaty – 4000 pln);
6. informacje o miejscu pobytu stałego organu funduszu do komunikacji z nim.
logo

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.