Jak zorganizować dział kadr

Jednym z najważniejszych działów każdej firmy jest dział kadr. Jeśli uznać, że to właśnie od kwalifikacji i profesjonalizmu pracowników przedsiębiorstwa zależy jego sukces komercyjny, to dobór personelu, posiadającego takie cechy – zadaniem pracowników tej jednostki. Zresztą, to musi wykonywać wiele innych funkcji.

Jak zorganizować dział kadr

Instrukcja

1
Zastanów się, jakie podstawowe funkcje będzie pełnić dział. Oczywiście, oprócz pamięci i tradycyjnej dla każdego przedsiębiorstwa kadrowej pracy, dział powinien zajmować się obiecująco planowaniem i rozwojem zawodowym pracowników. Pytania płac, programów społecznych i stosunków pracy również wchodzą w jego zakres kompetencji. Ale nowoczesne wymagania dotyczące funkcjonalności działu kadr obejmują i zagadnienia motywacji pracowników, opracowanie mechanizmu stymulowania ich pracy i nawet zadanie utrzymanie korzystnego klimatu w zespole.
2
Określić liczebność oddziału na podstawie stanu finansowego firmy, ogólnej liczby pracowników, posiadania spółek zależnych i liczby jednostek strukturalnych. Na małym przedsiębiorstwie wszystkie powyższe funkcje może pełnić jedna osoba, pod warunkiem, że on nie będzie musiał zajmować się sprawami i pracownikami. Jeśli wziąć pod uwagę rosyjskie realia, to średnio jeden pracownik personelu służby przypada na 100-500 osób personelu firm. Dla przedsiębiorstwa, w liczbie 250 osób wystarczy działu kadr, składający się z kierownika i dwóch menedżerów. Jeden z nich będzie zajmować się bezpośrednio doborem personelu i jego szkolenia, z drugiej – prowadzić kadrową pracy i sporządzić dokumentację. Funkcję kierownika będzie realizacja wspólnego podręcznika.
3
Jeżeli przedsiębiorstwo – duże i liczba pracowników działu kadr w więcej niż 3 osoby, to należy zlecić podział obowiązków między nimi i tworzenie grup roboczych kierownikowi działu. W nazwach sektorów i grup muszą być uwzględnione te podstawowe zadania, które są powołani do rozwiązania. Lista takich zadań dla każdego przedsiębiorstwa może być jego. Do tradycyjnych należą: zatrudnianie i zwalnianie pracowników, planowanie pracy, prowadzenie programów szkoleniowych i imprez, kwestie społeczne, prawne oprogramowanie stosunków pracy.
4
Określ strefę odpowiedzialności i kompetencji kadr. Najbardziej udanej produkcji sprawdził się model, w którym pracownicy działu doradzają liniowych menedżerów, pracujących bezpośrednio z personelem, w powstającym w procesie pracy pytaniach.
logo
Kategoria:
Biurowe życie

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.