Jak zorganizować aktywna sprzedaż

Organizacja aktywnej sprzedaży, musi zaczynać się od stworzenia działu sprzedaży. Pracownicy, którzy będą pracować w nim, muszą być mistrzami w swojej dziedzinie. Należy przyjmować do pracy tylko doświadczonych ludzi, aby nie przegapić ani jednego potencjalnego klienta. Ale szybko zebrać zespół profesjonalistów się nie uda, więc tworzenie działu może potrwać nawet do kilku miesięcy.

Jak zorganizować aktywna sprzedaż

Instrukcja

1
Przesuń monitorowanie konkurencji, które sprzedają ten sam produkt lub usługę. Wychodząc z niego zainstaluj cenę i zastanów się promocje. Trzeba ustalić gdzie, komu i za ile sprzedać. Dla odbiorców hurtowych trzeba opracować system rabatów i bonusów. Wszystko to zrób przed rozpoczęciem rekrutacji menedżerów sprzedaży.
2
Opracuj dla pracowników systemu płatności. Powinna ona składać się z окладной części i procent od transakcji. Zaplanuj systemu motywacji. Ustaw okres próbny. On potrzebował, aby móc zwolnić człowieka, jeśli on źle wykonuje swoją pracę. Przygotować i wyposażyć pomieszczenie dla pracowników.
3
Zdecyduj ile osób chcesz wynająć. Na początku można stworzyć bardzo duży dział. A gdy obroty wzrosną, rozbuduj go. Umieść ogłoszenia o naborze pracowników.
4
Rozmowy kwalifikacyjne przeprowadza się w kilku etapach. Najpierw отсейте tych, których doświadczenie powoduje wątpliwości. Następnie zaproś wszystkich kandydatów i przeprowadzić konkurs. Być może nie zgodzicie się na pracę ani jednego z nich. Nie rozpaczaj, i ponownie zajmie się poszukiwaniem pracowników. Niech nie pierwszy raz, ale można dobrać zespół specjalistów.
5
Jeśli zajmujesz się sprzedażą tylko jednego towaru lub usługi, podzielić miasto i region na części. I zabezpieczyć je za pracowników. Jeśli masz duży wybór, podzielić go między menedżerami, nie wiążąc ich z terenu.
6
Pracownikom należy zapewnić dostęp do pełnej informacji o swoich produktach i usługach. Ich nieznajomość może doprowadzić do utraty transakcji. Po jakimś czasie sprawdź, jak zapamiętali materiał.
7
Kontrolowanie pracy pracowników. Jeśli twoje dane nie jesteś zadowolony, zrób ostrzeżenie. Jeśli wyniki nie polepszą, oszczędź sobie tego człowieka. Kierowanie działem za pomocą metody kija i marchewki. Przez jakiś czas u ciebie tego wspaniały zespół.
Należy zwrócić uwagę
Kiedy będzie wyznaczyć wynagrodzeń menedżerów sprzedaży, nie zapomnij podać jej „sufit”. Czyli sumę, której nie są w stanie uzyskać. To uchroni cię od rozliczania zbyt dużych wynagrodzeń.

Porada
Jeśli nie planujesz samodzielnie kontrolować pracowników, weź się do pracy kierownika działu sprzedaży.

logo
Kategoria:
Zarządzanie

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.