Jak wystawiać oceny uczniów

Szkolne oceny beach nie tylko uczniów, ale i samych nauczycieli. Jak prawidłowo wystawiać je swoim podopiecznym? Jak się nie pomylić, być obiektywnym w tej trudnej sytuacji? Przecież często od jednej oceny zależy końcowy wynik postępów dziecka.

Jak wystawiać oceny uczniów

Instrukcja

1
Dla uczniów gimnazjum i szkoły średniej używany 5-punktowy system oceniania, który zakłada maksymalną „piątki” i wynik minimalny – „jednostkę”. Określić punkty można tak: 5 – bardzo dobrze, 4 – dobrze, 3 – dostatecznie, 2 – niedostateczny i 1 – bardzo źle.
2
Aby wystawiać oceny uczniów, należy kierować się normami, które znajdują się w programach rządowych dla każdego konkretnego szkolny przedmiotu. Aby być obiektywnym, należy sprawdzać, czy tylko to, że została ustawiona i przygotuj uzasadnienie wyboru. Użytkownik może zmniejszyć jeden punkt za zaniedbany widok ogólny.
3
Nie dokonuj oceny za złe zachowanie w dzienniku wraz z oznaczeniami na temat ocen z przedmiotu. Zrób to tylko w dzienniku, aby zwrócić uwagę rodziców. Jednak jeśli dziecko jest zbyt rozproszony na lekcji i cię nie słucha, to ocena ta może być odpowiednie, jeśli on nie odpowie na zadane przez ciebie pytanie.
4
Zaplanuj lekcję tak, by przesłuchać co najmniej pięciu osób. Minimalny poziom liczby ocen w szkole – jeden znak za każdy miesiąc każdego ucznia. Biorąc pod uwagę wielkość klasy, aby osiągnąć ten cel lekcja musi przejść dość aktywnie, ale staraj się nie zaniżać oceny za powolną reakcję, daj dziecku trochę czasu, aby odpowiedzieć na postawione pytanie.
5
Wystawiać oceny wszystkich uczniów podczas przeprowadzania pisemnych prac kontrolnych. Pisma i wypowiedzi oceniaj podwójnym oznaczeniem, za gramatykę i treści. Spędzasz sprawdzenie przed nadejściem następnej lekcji zgodnie z obowiązującymi przepisami ZOON (wiedza, umiejętności, umiejętności).
6
Przypisz dodatkowy czas отсутствовавшему na panelu zajęcia z powodu choroby lub z powodu mojej absencji ucznia, a także która uzyskała „niedostateczny”. W razie potrzeby przesuń palcem факультативное zajęcie dla tych, którzy nie mają czasu na swoje przedmiotu.
7
Wycofać pośrednie (za kwartał, półrocze) i końcowe (za rok) oceny, na podstawie średniego wyniku wszystkich znaków, otrzymanych przez ucznia w ciągu określonego okresu. Jeśli jest on zbyt niski lub są „długi” na podstawie domowym lub prac, należy przypisać dodatkowy czas do zdania egzaminu.
8
Należy umieszczać przy ustnych odpowiedziach:”5″, jeśli uczeń w pełni ujawnił treść zadanego materiału, umiejętnie wykorzystał zdobytą wiedzę w samodzielnej pracy, dokładnie zastosował przyjętą symbolikę lub terminologię, wykazały odporność nabytych umiejętności. Wybaczalne jedna-dwie małe nieścisłości w zrzeczenie lub niedbalstwa.”4″ – popełniono błędy przy świetle dodatkowych pytań, częste pytania naprowadzające nauczyciela, jest niewielkie luki, nie исказившие wspólnego odpowiedzi.”3″ – materiał treści objawione nie w pełni, ale uczeń wykazał się wspólne zrozumienie tematu, brak odporność umiejętności, niezdolność raz zastosować wiedzę w nowym zadaniu, niedokładne nazewnictwo lub symbolika przedmiotu, brak odpowiedzi bez dociekliwe pytania.”2″ – spis treści materiału nie zostały ujawnione, uczeń nie wie przeważającej części w określonej objętości tematy, liczne błędy w rozwiązaniu, jak i w użyciu terminologii, niemożliwe do usunięcia nawet po dociekliwe pytania.
9
Oceniaj pracę pisemną na:”5″ – maksymalnie 1 негрубая błąd, całkowita dokładność wykonanej pracy, dobra ortografia.”4″ – do 2 błędów i 2 niedokładności plus dobry design i umiejętności ucznia.”3″ – do 4 błędów i 5 nieścisłości, zgrabny design.”2″ – ponad 4 rażących błędów.
logo
Kategoria:
Szkoły

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.