Jak oceniać EGE z обществознанию

EGE z обществознанию zawiera trzy rodzaje zadań. Bloki „A” i „b” są sprawdzane za pomocą komputera. A zadania „Z” (rozwinięte odpowiedzi w postaci wolnej) ocenia specjalista. To ostatni blok stanowi szczególną trudność dla sprawdzenia.

Jak oceniać EGE z обществознанию

Trzeba

  • – pracy uczniów;
  • – pomoc literatura.

Instrukcja

1
Ocena pisemnych odpowiedzi i eseje uczniów – najbardziej trudne zadanie dla sprawdzającego. Istnieje specjalny system kryteriów, która pomaga obiektywnie ocenić jakość tej lub innej pracy.
2
Głównym kryterium jest zgodność rozumowania ucznia dany temat. Jeśli pytanie „Jaka jest rola państwa w kształtowaniu się osobowości w postindustrialnej Europie?”, a dziecko pisze o kształtowaniu się osobowości w ogóle, nie masz prawa stawiać najwyższy wynik.
3
Właściwa argumentacja – nie mniej ważny wskaźnik, w znacznym stopniu wpływającym na końcowy wynik. Średnia liczba argumentów w eseju – trzy lub cztery (w przypadku braku bezpośrednich wskazówek na ten temat w samym pytaniu). Jeśli w zadaniu jest napisane: „Podaj co najmniej pięć argumentów w obronie tego punktu widzenia”, oceniaj pracę zgodnie z tym żądanie.
4
Należy zwrócić szczególną uwagę na rzeczywistą wiarygodność napędzanych argumentów. Należy sprawdzić poprawność podanych dat, przynależność podanych cytatów podanych autorów. Często uczniowie, korzystając z faktu, że ten czy inny naukowiec napisał dużą ilość prac, treści i wszystkich ich nikt nie wie, przypisują mu własne myśli.
5
Posiadanie własnego zdania – jeszcze jedno ważne kryterium oceny EGE z обществознанию. Z pewnością osobiste sądy muszą być obecni w pracy, ale w formie wydruku lub analizy, opartego na powszechnie znanych faktach naukowych. Za голословные zatwierdzenia, szczególnie ma jasny emocjonalne zabarwienie, śmiało zmniejszyć ocenę.
6
Logika prezentacji materiału ma również duże znaczenie w eseju na обществознанию. Wypowiedzi powinny być ułożone w kolejności, wyjaśnić i wzajemnie uzupełniać. Najlepszym rozwiązaniem kompilacji jest schemat „Punkt widzenia – argument – argument – argument – wyjście.
7
Zakres zadania „C9” (esej) nie powinien przekraczać dwóch arkuszy formatu A4. Ale w tym przypadku należy zwrócić uwagę na cechę pisma. Jeśli uczeń pisze bardzo drobno, ale temat jest w pełni ujawnione, zawiera wystarczającą ilość argumentów, nie zmniejszaj mu oceny według tego kryterium.
logo
Kategoria:
Szkoły

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.