W praktyce kierowca często musi korzystać z urządzeń, mająca jako pracy agregatu silnik elektryczny. W przypadku konieczności wymiany lub naprawy takiego silnika trzeba rozwiązać problem z prawidłowym podłączeniem. Za pomocą prostych zaleceń, można wykonać podłączenie trójfazowego silnika własnymi siłami, bez udziału specjalistów.
Trzeba
- – taśma izolacyjna;
- – śrubokręt-wskaźnik;
- – rozrusznik magnetyczny;
- – przekaźnik termiczny;
- – automat;
- – tester.
Instrukcja
1
Zdemontować stary silnik, zaznaczając taśmą izolacyjną zerowego, do którego podłączony jest napędzany. Jeśli instalujesz silnik nie w zamian dotychczasowego, a na nowo zdefiniować zerowego za pomocą wskaźnika. Na zerowym końcu lampka wskaźnika nie będzie się świecić.
2
Wyposażyć nowy silnik ochronnej armaturą, która zawiera magnetyczny stycznik, przekaźnik termiczny i automat. Zamontować armaturę w tablicy.
3
Przekaźnik termiczny podłącz do portu styków stycznika, a wyjście podłączyć do styków przekaźnika. Przy wyborze stycznika upewnij się, że jest on odpowiedni do mocy silnika.
4
Przychodzące wnioski armatury podłącz do trzech zacisków automatu, z wyłączeniem zerowego. Zaciski wyjściowe automatu połączyć z odpowiednimi zaciskami przekaźnik termiczny. Do wyjścia stycznika podłączyć kabel, który będzie przejść bezpośrednio na silnik.
5
Jeśli moc silnika elektrycznego wynosi mniej niż 1 kw, połącz go z automatem bezpośrednio, bez stycznika.
6
Podłącz silnik. W tym celu zdjąć pokrywę i sprawdzić, czy pierścień zaciskowy. Na nim znajduje się sześć wniosków. Są one połączone lub typu „trójkąt” (parami), albo typu „gwiazda”. Podłącz końcówki kabla zasilającego z klockami listwy zaciskowej; w przypadku schematu typu „gwiazda” luźne styki podłącz kolejno.
7
Jeśli idące od silnika wnioski znajdują się w беспорядочном stanie, użyj tester dla „прозвонки”. Kolejno podłączając wnioski testera do końcówek, znajdź poszczególne uzwojenia. Teraz połącz je według typu „gwiazda”. Wnioski cewek przy tym zebrać w jeden punkt, a do pozostałych końców podłącz kabel wprowadzania.
8
Po zakończeniu montażu przewodów założyć na silnik pokrywę obudowy i sprawdź, czy wszystkie urządzenia w pracy. Jeśli po uruchomieniu silnika obroty wału odbywa się nie w tym kierunku, zamienić wszystkie przewody na wprowadzeniu stycznika.
Kategoria:
Więcej