Nie jest tajemnicą, że rynek wyrobów futrzarskich w Rosji jest obecnie bardzo zróżnicowana. Popyt na towary, wykonane z futra, w naszym kraju jest dość wysoki (biorąc pod uwagę jej położenie geograficzne i klimat). Jednak ilość nie zawsze oznacza jakość. Nie wszyscy sprzedawcy są gotowi dostarczać towar zgodny z ogólnie przyjętymi normami. Dość duży odsetek konsumentów może zmierzyć się z tym, że prędzej czy później przed nim pojawia się pytanie o to, jak odzyskać futro, która okazała się niewykonaniem towarem.
Instrukcja
1
Kupując płaszcz, kupujący nie może od razu zwrócić uwagę, że produkt posiada wady. Zazwyczaj podczas dokonywania zakupu, sprzedawca powinien wyjaśnić nabywcy okresy gwarancyjne, dotyczące na dany towar. Właśnie w ten okres, zakupiona futro, może być zwrócona do sklepu. Przy tym w umowie kupna-sprzedaży zawiera warunki korzystania z zakupionego futra. Łamiąc te warunki ci w żadnym wypadku nie uda się odzyskać futro z powrotem do sprzedawcy.
2
Więc pierwsze, co musisz zrobić w momencie zakupu futra, to zapoznać się z warunkami jej użytkowania i gwarancyjnymi terminami, świadczonych przez sprzedawcę lub producenta (§10 Federalnej Ustawy „O ochronie praw konsumentów”).
3
Kupując płaszcz i po zapoznaniu się z wyżej wymienionymi warunkami, początkowo należy zapamiętać podstawową zasadę – lepiej nie pozbywać się dokumentów, uzyskanych przy zakupie futra, a także od opakowania, w którym znajdowała się ona i wszelkiego rodzaju znaków etykiet dostępnych na futrze. Brak tych elementów może stać się istotną przeszkodą na drodze zwrotu niewłaściwego towaru.
4
Od razu chcę wyjaśnić, że w tej sytuacji brak paragonu nie będzie być przeszkodą dla uzyskania pożądanego, a mianowicie zwrotu niskiej jakości futra. Jak wynika z pkt 5 art. 18 FZ „O ochronie praw konsumentów”, brak paragonu nie jest podstawą do odmowy konsumenta w zaspokajaniu jego potrzeb. W tym przypadku do dowodu faktu zakupu mogą być zeznania świadków lub elementy opakowania, na których znajdują się wskazanie na to, że ta futro zakupiono właśnie u tego sprzedawcy. Czyli, podsumowując, starannie przechowywać wszystkie dokumenty i inne przedmioty, które odnoszą się do zakupionej futrze.
5
Odkrywając albo podczas pracy, albo w domu bezpośrednio po dokonaniu zakupu, futra jakieś usterki, należy skontaktować się ze sprzedawcą. Przy tym można wymagać wymienić zakupioną przez ciebie futro na inną korzystną, albo zmniejszyć koszt zakupionej futra, albo niezwłocznie usunąć istniejące wady (jeśli to możliwe w danej sytuacji), albo zwrotu pieniędzy. W przypadku, gdy wymóg, zgodnie z prawem, sprzedający wykonuje swoje warunki.
6
Jednak czasami pojawiają się spory o przyczynach braku towaru. W takich sytuacjach zgodnie z pkt 5 art. 18 FZ „O ochronie niektórych praw konsumentów” powinna być przeprowadzona ekspertyza futra na koszt sprzedawcy, producenta lub importera. W tym przypadku, ma prawo być obecny przy wykonywaniu tego badania. Istnieją (i, niestety, w dzisiejszych czasach dość często) i takie sytuacje, gdy sprzedawca odmawia przyjęcia masz futro z widocznymi znamionami i, odpowiednio, zwrócić ci pieniądze, bez podania przyczyny, lub z roszczeniami o dostępności masz paragonu i innych dokumentów i przedmiotów pokrewnych nabycia futra. W tym przypadku wyjście masz tylko jeden – iść do sądu (to prawo jest regulowany przez art. 17 FZ „O ochronie niektórych praw konsumentów”).
Kategoria:
Odzież