Aby uniknąć strat z powodu konfliktów z pracownikami, pracodawca powinien stosować ściśle określone formy dokumentów – akty, zlecenia, umowy. Podpisać je trzeba w odpowiednim czasie i wysyłać pracownika w określony sposób.
Trzeba
- Podstawy wiedzy z zakresu prawa
Instrukcja
1
Sporządź umowę o pracę pracownika, w którym, oprócz praw i obowiązków stron, opisać wszystkie możliwe sytuacje konfliktowe, terminy i procedury ich rozstrzygania. Na przykład, sytuacji z urlopem macierzyńskim lub травмоопасностью na produkcji. Jakie wypłaty jesteś предусматриваете, w jakim terminie i jakie regulacje są do tego niezbędne.
2
Po konflikcie z pracownikiem najpierw poćwicz pozycję prawną.Należy przygotować zestaw dokumentów, które potwierdzają swoją pozycję. Mogą to być pracownicze umowy lub akty o odprawie bezpieczeństwa, podpisane przez pracownika, zeznania innych pracowników. Zazwyczaj takie sytuacje występują po sprawdzeniu organizacji rządowych. Jeśli pracownik nie przekazał ci swoje roszczenia, a raz zwrócił się do prokuratury lub Państwową komisję do spraw pracy, to postępowanie sądowe są nieuniknione. Do tego koniecznie skorzystaj z usług prawnika.
3
Sprawdź terminy odwołania pracownika z powodu konfliktowej sytuacji. Są wyraźnie zastrzeżone przez konstytucję federacji ROSYJSKIEJ i podpisane przez pracownika w umowie o pracę. Na przykład, zgodnie z art. 392 pracownik może zwrócić się z wnioskiem o zezwolenie na indywidualny pracy sporu w ciągu trzech miesięcy po tym, jak dowiedział się lub powinien był dowiedzieć się o konflikcie. Także określa ramy czasowe dla rozwiązywania konfliktów w kwestii zwolnienia. Pracownik powinien odwołać się od decyzji w terminie jednego miesiąca od momentu, gdy otrzymał kopię postanowienia o zwolnieniu lub po wydaniu książeczki pracy.
4
Skierować roszczenie do pracownika. Istnieje szereg sytuacji, które pozwalają to zrobić. Na przykład, powodując pracownikiem szkód majątkowych, powstałych organizacji lub ujawnienie tajemnicy handlowej.
Należy zwrócić uwagę
Informowanie pracownika o sytuacjach konfliktowych – to wyraźnie o której mowa procedura, którą należy wykonać w określonym czasie i w określony sposób. Na przykład, skrzynką mailową. Naruszenie tych procedur osłabi pozycji pracodawcy w sporach pracowniczych.
Kategoria:
Prawo pracy