Jak znaleźć ilość sprzedawanych produktów

Ilość sprzedawanych produktów – najważniejszy wskaźnik działalności organizacji. Analiza tego wskaźnika jest niezbędny do planowania zapotrzebowania na zasoby, planowanie wielkości produkcji, wzrostu produkcji i sprzedaży. Dlatego obliczenie ilości sprzedawanych produktów jest głównym zadaniem analizy działalności gospodarczej przedsiębiorstw.

Jak znaleźć ilość sprzedawanych produktów

Instrukcja

1
Zrealizowany produkty to produkty, wysłane przez firmę ze swojego terytorium i zapłacona przez kupującego. Jej objętość oblicza się luzem lub w wyrażeniu pieniężnym.
2
Wszystkie niezbędne informacje do analizy bierze się z standardowej rachunkowości: „rachunek zysków i strat” (formularz nr 2), „Ruch rocznie wyrobów, ich wysyłka i realizacja” (lista nr 16), dane księgowe, są zawarte w rachunkach 40 „produkcja”, 43 „Gotowe produkty”, 45 „Wysłane produkty” i 90 „Sprzedaż”. Można także korzystać z regularnej sprawozdawczości statystycznej (np. formularz nr 1-p „Raport o produkcji przemysłowej przedsiębiorstwa”).
3
Ilość produktów sprzedawanych luzem jest obliczana jako suma jednostek całej отгруженной i opłaconej produktów za wszystkie okresy, zawarte w okresie sprawozdawczym. Naturalne wskaźniki – to sztuki, kilogramy, opakowania, tony, metry itp.
4
Ilość produktów sprzedawanych w wyrażeniu pieniężnym (lub wartości) określa urlopowy ceną towaru, w tym podatek od wartości dodanej. Pomiarowymi jednostkami występują tu złotówki (dolary, euro, itp). Mówiąc prościej, zrealizowany produkty w wyrażeniu pieniężnym – to przychody przedsiębiorstwa, uzyskane od kupującego za отгруженный mu towar.
5
Także ilość sprzedawanych produktów może być ustalona na podstawie wartości produktów. Do wyrobów odnosi się w pełni gotowe produkty, już przekazany nabywcy lub znajdujące się na magazynie. W tym przypadku ilość sprzedawanych produktów można obliczyć jako różnicę między towarowej produktami i ostatkiem na magazynie w zadanym okresie.
6
Należy pamiętać, że sprzedawanych jest tylko sprawdzone produkty, płatność za którą otrzymał na rachunek bankowy przedsiębiorstwa (lub w kasie). Dlatego w obliczeniach nie włącza się produkty, przekazany nabywcy, ale jeszcze nie zapłacona.
logo
Kategoria:
Budżetowanie

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.