Samochód ZIŁ 130 w historii swojego istnienia stała się tylko z najlepszej strony. Jest skromny, ma dobre osiągi, ale koszty paliwa stanowią dużą część środków, które idą na utrzymanie samochodu. A przecież zmniejszyć zużycie paliwa jest możliwe, ale pod warunkiem, że samochód jest w pełni sprawny technicznie.
Instrukcja
1
Na początek sprawdź filtr powietrza. Zdejmij go, spójrz na prześwit. Jeśli filtr nie przepuszcza światło, to należy go wymienić. Zapchany filtr nie nadaje, to ogranicza przepływ powietrza wpadającego do silnika, z powodu czego paliwa spala się znacznie więcej.
2
Wymień olej silnikowy bardziej „lekki”, na bazie syntetyków i полусинтетики. W porównaniu z olejami tradycyjnej lepkości, to olej na 6% zmniejsza zużycie paliwa. Zmierz ciśnienie w oponach, tak jak недокачанные płaszczki zwiększają opory toczenia, a to z kolei zużywa zbyt dużo paliwa. Ciśnienie замеряйте tylko w zimnych oponach. Jeśli będzie ono o 0,3 bara powyżej normy, to pomoże więcej oszczędności.
3
Należy unikać zbyt gwałtownych hamowań. To zwiększa obciążenie na podzespoły maszyny, co również zwiększa zużycie paliwa. Obserwować sytuację na drodze, aby w odpowiednim momencie można było zwolnić. Zmarnowane zużywa paliwo i na zbyt ostre starty, bo w cylindry przy tym serwowane są zbyt duże porcje paliwa. Ruszajcie się płynnie. Przy małych prędkościach nie używaj biegi. Jest to również znacznie zwiększyć oszczędności.
4
Zawarte klimatyzacja zjada od 5% do 20% paliwa. Lepiej w miarę możliwości приоткрывайте okna. Choć to nie uratuje cię od kurzu na zewnątrz, tak i w kabinie będzie cieplej niż podczas pracy klimatyzacji, ale w krytycznym momencie uda się dociągnąć do tankowania.
5
Śledź użyteczności swojego samochodu. Usterki w układzie zapłonu, brudne świece, uszkodzone przewody – to utrata 30-40% benzyny. Jeśli sami w technice dobre, złe, zwróć się do specjalistów. Przecież prowadzić walkę z wielkim „żarłoczność” można tylko na sprawnej i dobrze dopracowane samochodem. Nie muszą podczas jazdy złom empty okładzin ciernych klocków hamulcowych na bębnach i dysków. Łatwo muszą obracać się łożyska zawieszenia, muszą być manipulowane systemu zasilania i zapłonu, a także być w normie kompresja w cylindrach silnika.
Kategoria:
Marki samochodów