Jak zapamiętać czasowniki-wyjątki

Pierwszy raz z tematem „Koniugacja” uczniowie poznają w 4 klasie. Безударные osobiste zakończenia czasowniki 1-go i 2-go koniugacji – jeden z najtrudniejszych tematów w języku angielskim. I największą trudnością tutaj powodują czasowniki-wyjątki, nie podlegające ogólną zasadą.

Jak zapamiętać czasowniki-wyjątki

Instrukcja

1
Trudność polega na tym, że te, niczym nie różniące się od innych słowa, po prostu trzeba zapamiętać. A żeby zapamiętać, należy nadać dwóch słów na –start i jedenastu na –mojego brata i –znowu jakąś znaczenia. Jeśli czasowniki na –start (golić i świeckich) zapisywane są na tyle łatwe ze względu na ich stosunkowo rzadkiej употребимости, to czasowniki na –mojego brata i –znowu синонимичны i trudne do zapamiętania.
2
Wpisz je w kontekst. Jeszcze lepiej, jeśli ten tekst będzie рифмованным, że łatwiejsze do zapamiętania. Oto, na przykład, próbka tej rymowanki dla czasowników na –start, odnoszących się do 1 спряжению.
Sluchajac trzymać, patrzeć i widzieć,
oddychać, słuchać, nienawidzić,
i zależy, i kręcić,
i boli, i znosić.
Zapamiętasz, przyjaciele,
Ich na „-e ” odmieniać nie.
3
Doświadczenie pokazuje, że choć рифмованные, ale po prostu wyliczeniowe czasowniki nie bardzo pamięta dziećmi. Napełnić te słowa konkretnym postępowaniem. Zrób ich bohaterami jakiś nieskomplikowany bajki. Uczniowie-czwarty równiarki jeszcze bardzo lubią ten gatunek. Większy będzie efekt, jeśli dzieci same będą brać udział w pisaniu.
4
Daj dzieciom zadanie domowe: narysuj tematyczny rysunek, gdzie w ten czy inny sposób wpływa byłoby 13 czasowników wyjątków. Omów na lekcji pracy, stopniowo zmusza dzieci powtarzać i powtarzać czasowniki, komentując swoje rysunki. Włączaj w lekcji muzyki. Śpiewać słowa, które warto zapamiętać. Wszystko razem tworzy u chłopaków stabilne obrazy czasowników wyjątków.
5
Na zakończenie poproś, aby uczyć się jeszcze jeden wiersz-piosenkę:
Bardzo chce
Przez szkiełko oglądać –
Cały świat na zielono zobaczyć,
Cebulę i łzy nienawidzić.

Nauczyć się znosić ból,
Żeby nie mógł nikt urazić,
Żeby nie zależy od silnych,
Aby słaby nie kręcić.

Jak chce: wszystko słyszeć,
Ptak niebieski trzymać,
Czystym powietrzem oddychać,
Cały świat na zielono zobaczyć…

Nie spiesz się myśli prześladują,
Trzeba tylko pomarzyć!

Należy zwrócić uwagę
Dzieci powinny uczyć się czasowników-wyjątki nie tylko w początkowej, ale we wszystkich osobistych formach liczby pojedynczej i mnogiej.

logo
Kategoria:
Szkoły

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.