Jak wyprowadzić nowy produkt na rynek

Wyprowadzić nowy produkt na rynek w taki sposób, aby bardzo szybko stał się on zajmować pozycję lidera, jest możliwe. Do tego trzeba wypracować odpowiednią strategię promocji jeszcze nikomu nie znanego towaru.

Jak wyprowadzić nowy produkt na rynek

Trzeba

  • – usługi mediów;
  • – informacje o konkurencji;
  • – rozwój nowego produktu;
  • – znajomość podstaw pr.

Instrukcja

1
Określ swojego „wroga”. Może nim być firma konkurująca lub kategorię towarów, która sukcesu twojej nowej marki. Na przykład, jeśli zajmujesz się sprzedażą Pepsi, to twój wróg – Coca-Cola itp. Ustawienie wroga, można rozpocząć produkcję ukierunkowaną strategię przeciwną do „wroga”. Kiedy Procter & Gamble reprezentowali na rynku towarów nowy płyn do płukania ust, jako wroga nimi została określona firma Listerine. I tak jak ona produkowała podobny produkt z nieprzyjemnymi smakowych, to Procter & Gamble postawił swój produkt, jak dokładnie taki sam, ale z przyjemnym smakiem. I dzięki temu osiągnęła niesamowitych sukcesów.
2
Stwórz „wyciek informacji o nowym produkcie. MEDIA lubią różne kuluarowe historii o tych wydarzeniach, które jeszcze tylko kiedy się zdarzają. Szczególnie cenne, jeśli jest to exclusive. W ten sposób Microsoft wprowadziła na rynek konsolę do gier Xbox. Za 18 miesięcy do oficjalnej prezentacji produktu rozpoczął rozpowszechnianie informacji. Setki artykułów, które zostały stworzone o „Xbox” i o zbliżającej się ciężkiej walce z rynkowym liderem – „PlayStation” od Sony. Taki przebieg miał ogromny sukces.
3
Budowania obroty pr firmy. Stopniowa promocja marek przyczynia się do tego, że konsumenci z dnia na dzień dowiadują się o usługach i produktach. Mała notatka w gazecie wiadomości dzisiaj, w telewizji – jutro, i wkrótce zdecydowana większość jest przekonana, że dowiedziała się o tym produkcie zawsze. Ale tak jak konsumenci mają tendencję do ignorowania całej informacji promocyjnych, to nowa kampania powinna się różnić wystarczającą moc i być niezapomniany, wspiąć się na wyższy „poziom hałasu”.
4
Popraw swój produkt, mówi o tym w działaniach promocyjnych do konsumenta, ale nie bądźcie nic nie jest warta, aby nie narazić się na gniew krytyków. Pracuj na sumienie, a wtedy sukces nie każe na siebie długo czekać.
5
Popraw swoje orędzia do konsumentów. W reklamie produktu skup się na jakimś przede wszystkim jego jakość, która przeważa nad wszystkimi innymi. Od wielu lat Volvo reklamowała trwałość i wytrzymałość swoich samochodów, wskazując szereg cech. Ale kiedy w mediach pojawiła się reklama z naciskiem na bezpieczeństwo maszyn tej marki, opowiadający o trzypunktowych pasów bezpieczeństwa, przednich i tylnych strefach zgniotu, solidne kolumny kierownicy – sprzedaż znacznie wzrosła. W końcu, Volvo wyłaczali wszystkie swoje reklamy z wytrzymałości na bezpieczeństwo.
logo
Kategoria:
Zarządzanie

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.