Wyprowadzić nowy produkt na rynek w taki sposób, aby bardzo szybko stał się on zajmować pozycję lidera, jest możliwe. Do tego trzeba wypracować odpowiednią strategię promocji jeszcze nikomu nie znanego towaru.
Trzeba
- – usługi mediów;
- – informacje o konkurencji;
- – rozwój nowego produktu;
- – znajomość podstaw pr.
Instrukcja
1
Określ swojego „wroga”. Może nim być firma konkurująca lub kategorię towarów, która sukcesu twojej nowej marki. Na przykład, jeśli zajmujesz się sprzedażą Pepsi, to twój wróg – Coca-Cola itp. Ustawienie wroga, można rozpocząć produkcję ukierunkowaną strategię przeciwną do „wroga”. Kiedy Procter & Gamble reprezentowali na rynku towarów nowy płyn do płukania ust, jako wroga nimi została określona firma Listerine. I tak jak ona produkowała podobny produkt z nieprzyjemnymi smakowych, to Procter & Gamble postawił swój produkt, jak dokładnie taki sam, ale z przyjemnym smakiem. I dzięki temu osiągnęła niesamowitych sukcesów.
2
Stwórz „wyciek informacji o nowym produkcie. MEDIA lubią różne kuluarowe historii o tych wydarzeniach, które jeszcze tylko kiedy się zdarzają. Szczególnie cenne, jeśli jest to exclusive. W ten sposób Microsoft wprowadziła na rynek konsolę do gier Xbox. Za 18 miesięcy do oficjalnej prezentacji produktu rozpoczął rozpowszechnianie informacji. Setki artykułów, które zostały stworzone o „Xbox” i o zbliżającej się ciężkiej walce z rynkowym liderem – „PlayStation” od Sony. Taki przebieg miał ogromny sukces.
3
Budowania obroty pr firmy. Stopniowa promocja marek przyczynia się do tego, że konsumenci z dnia na dzień dowiadują się o usługach i produktach. Mała notatka w gazecie wiadomości dzisiaj, w telewizji – jutro, i wkrótce zdecydowana większość jest przekonana, że dowiedziała się o tym produkcie zawsze. Ale tak jak konsumenci mają tendencję do ignorowania całej informacji promocyjnych, to nowa kampania powinna się różnić wystarczającą moc i być niezapomniany, wspiąć się na wyższy „poziom hałasu”.
4
Popraw swój produkt, mówi o tym w działaniach promocyjnych do konsumenta, ale nie bądźcie nic nie jest warta, aby nie narazić się na gniew krytyków. Pracuj na sumienie, a wtedy sukces nie każe na siebie długo czekać.
5
Popraw swoje orędzia do konsumentów. W reklamie produktu skup się na jakimś przede wszystkim jego jakość, która przeważa nad wszystkimi innymi. Od wielu lat Volvo reklamowała trwałość i wytrzymałość swoich samochodów, wskazując szereg cech. Ale kiedy w mediach pojawiła się reklama z naciskiem na bezpieczeństwo maszyn tej marki, opowiadający o trzypunktowych pasów bezpieczeństwa, przednich i tylnych strefach zgniotu, solidne kolumny kierownicy – sprzedaż znacznie wzrosła. W końcu, Volvo wyłaczali wszystkie swoje reklamy z wytrzymałości na bezpieczeństwo.
Kategoria:
Zarządzanie