Jak wypełnić deklarację aby uzyskać majątkowego odliczenia

Obecnie wielu obywateli naszego kraju biorą kredyt hipoteczny na zakup nieruchomości. Według niego, zezwala się na przyznanie nieruchomości podatku. Do tego jest wypełniana deklaracja. Do niej dołączony odpowiedni pakiet dokumentów, których wykaz zostanie podany dalej.

Jak wypełnić deklarację aby uzyskać majątkowego odliczenia

Trzeba

  • – dokumenty potwierdzające prawo własności nieruchomości;
  • – umowa nabycia nieruchomości;
  • – akt przekazania nieruchomości;
  • – płatności dokumenty potwierdzające opłacenie kosztów (znaki i czeki kasowe, rachunki, wyciągi bankowe pożyczki i inne dokumenty);
  • – pomoc 2-PIT;
  • – program „Deklaracja”;
  • – paszport;
  • – zaświadczenie o nadaniu numeru regon;
  • – umowa kredytowa.

Instrukcja

1
W programie „Deklaracja” wprowadź kod urzędu skarbowego, według miejsca zamieszkania, zaznacz opcję „inna osoba fizyczna” w znak podatnika. Posiadane dochody należy potwierdzić zaświadczeniem o dochodach z miejsca pracy. Wpisz swoje dane paszportowe, w tym adres zamieszkania.
2
W rubryce „Przychody uzyskane w federacji ROSYJSKIEJ” wpisać nazwę firmy, w której pracujesz, a także wysokości wynagrodzenia za każdy miesiąc. Na karcie odliczeń wybierz majątkowe odliczenia podatku. Określ sposób nabycia nieruchomości (zwykle jest to umowa kupna-sprzedaży). Wybierz nazwę obiektu (mieszkanie, dom, domek letniskowy, udział w nich itp.). W znak podatnika trzeba określić, kim jesteś: właścicielem, żoną(ω) właściciela. Wpisać rodzaj własności (ogólne zapalenie, wspólna wspólna).
3
Napisz adres miejsca nabytej nieruchomości. Wprowadź datę aktu przekazania nieruchomości, oświadczenie o redystrybucji nieruchomości odliczenia, akt przekazania prawa własności.
4
Kliknij przycisk „Przejdź do wprowadzania kwot”. Wpisać sumę wartości nieruchomości. Zgodnie z dokumentami, kartami płatniczymi (kwitami, выписками banku, znakami lub kas fiskalnych czek) wprowadź kwotę, którą zapłacił w ostatnim okresie rozliczeniowym na kredyt hipoteczny. Jeśli własność zapalenie, wszystkie dokumenty płatności najlepiej przepisać na nazwisko jednego z małżonków, aby mógł się w pełni uzyskać odliczenie. Kiedy oba kredytobiorcy płacą pożyczki i odsetki od niego, to jeden z nich należy napisać oświadczenie do urzędu skarbowego o tym, że przekazuje prawo do innego uzyskać odliczenie odsetek.
5
Należy oddać wypełnioną deklarację, dokumenty płatności, kredyt hipoteczny umowa, akt przekazania nieruchomości, akt przeniesienia prawa własności, umowę, potwierdzający prawo własności do urzędu skarbowego. Jeśli odliczenie odsetek kredytu hipotecznego masz nie w pełni, to pozostała kwota przechodzi na następny okres rozliczeniowy. Do tego dokumenty zbierać nie trzeba, należy przedstawić tylko pomoc 2-PIT.
logo
Kategoria:
Podatki

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.