Rynek budowlany w każdym regionie jest podzielony między dużych graczy. Jednak nawet początkujący przedsiębiorca ma szansę wyjść na prowadzenie. Szukaj dobrych klientów – jednego z kluczowych zadań dla osiągnięcia sukcesu w tej dziedzinie.
Trzeba
- – strona internetowa;
- – portfolio prac;
- – reklama.
Instrukcja
1
Stwórz portfolio dostępnych prac. Stanie się ona jednym z najważniejszych zasobów, za pomocą którego będziesz prezentować przykłady projektów potencjalnym klientom.
2
Stwórz stronę internetową firmy. To musi być profesjonalnie wykonane strona-wizytówka, który daje wyczerpujące przedstawienie jak o specyfice swojej działalności, jak i projektowych umiejętności. Umieść na stronie przykładowe prace, wprowadź stawki, posiadane zezwolenia, zrób księgę gości i usprawnianie formularza zwrotnego. Promuj swoją stronę w internecie, korzystając z SEO i reklamy kontekstowej. Zadbać o to, by nazwa organizacji znajdowało się na pierwszej stronie wyników zapytań potencjalnych klientów.
3
Usprawnianie relacji biznesowych z producentami materiałów budowlanych i wykończeniowych, oferując im korzystne warunki współpracy. Przedstawiciele tych firm mogą polecić swoim stałym klientom swoją firmę jako wykonawcę na budowę i otrzymywać pewien procent z każdego zamówienia. Ty, z kolei, będzie kierować swoich klientów właśnie w te sklepy za wszystkimi niezbędnymi materiałami, również uzyskując określoną zniżkę.
4
Daj ogłoszenie w docelowe publikacji. Wśród nich – czasopisma o budowie i projektowaniu, reklamy gazety o sprzedaży materiałów budowlanych, katalogi organizacji twojego profilu. Stwórz niezapomniany moduł i wprowadź w nim łącze do internetu-portfolio swoich prac.
5
Zaprzyjaźnijcie się z dużymi budowlanymi холдингами. W niektórych przypadkach duże firmy wolą oddawać szereg obiektów budowlanych podwykonawcom. W tym przypadku trzeba będzie oddawać część zysków generalnemu wykonawcy, jednak w zamian możesz uzyskać stały strumień nowych klientów.
6
Dołącz do SRO budowlanych danego regionu. W ten sposób można nawiązać wiele kontaktów biznesowych, zdobyć nowych klientów i osiągnąć partnerskich relacji z podobnymi organizacjami.
Porada
Postaraj się osiągnąć takiego poziomu pracy, aby twoi klienci byli zadowoleni. Przy wyborze budowlanego wykonawca wiele osób woli szukać go przez znajomych. Rekomendacje zadowolonych klientów mogą stać się o wiele bardziej efektywne sposoby poszukiwania nowych klientów, niż tradycyjna reklama.
Kategoria:
Zarządzanie przedsiębiorstwem