Przed połączeniem ADSL-internet trzeba na początek sprawdzić, czy twoja linia telefoniczna zapewnić niezawodną łączność, aby potem nie zgrzeszyli na dostawcy i usterka komputera.
Trzeba
- – komputer;
- – modem;
- – linia telefoniczna.
Instrukcja
1
Aby określić jakość komunikacji na linii telefonicznej, podłącz do komputera modem, na przykład D-Link DSL 2500U/BRU/D. Jeśli twój modem jest podłączony jako bridge, przejdź do właściwości sieci i podaj adres IP modemu tak, jak to pokazano na zdjęciu. Jeśli tego nie zrobisz, nie będziesz mógł skontaktować się z modemem do weryfikacji telefonicznej.
2
Kliknij na link http://orencode.info/forum/attachment.php?attachmentid=100&d=1266438205 aby pobrać aplikację do sprawdzania linii telefonicznej. Do pobierania zarejestruj się na forum, to standardowa procedura, to nie zajmie ci dużo czasu. Rozpakuj archiwum i zainstaluj program na komputerze. Podłącz kabel telefoniczny do modemu i włącz go. Następnie uruchom aplikację DLink Line Info.
3
Wpisz w oknie programu adres IP modemu, następnie kliknij przycisk „Aktualizuj”, aby usunąć stan charakterystyki linii. Im więcej stan wykresów, które w wyniku pomiarów zbuduje program, tym lepiej twoja linia telefoniczna. Możesz też wyciągnąć wnioski o tym z raportu programu. Znajdź w nim następujące funkcje: Noise Margin (odporność na zakłócenia) i Attenuation (tłumienie sygnału).
4
Oceń wartość odporności, jeśli jest mniej niż 6 lat, więc linia jest bardzo zły na nią są problemy z synchronizacją. Wartość tego parametru od 7 do 10 – na niej są możliwe awarie. Od 11 do 20 – linia jest dobra. Jeśli wskaźnik 21 i więcej – linia jest bardzo dobra, zakłóceń nie będzie.
5
Następnie spójrz na parametr tłumienia sygnału, jeśli jest mniej niż 20, to twoja linia jest doskonała. Normalny wskaźnik – od 20 do 40. Jeśli wartość między 40 i 50, to na linii będą się zawiesza. Okresowo będzie znikać synchronizacja, jeśli wynik znajduje się pomiędzy 50 i 60. Jeśli jest powyżej 60, urządzenie nie będzie działać.
Kategoria:
Elektronika