Jak określić kierunek trendu

Do wskaźników trendu zalicza się średnie kroczące, system, czujnik ruchu, wskaźnik zbieżności/rozbieżności średnich ruchomych i inne. Wykładnicza średnia krocząca — EMA lub naturalnyexponential moving average — dobrze użyć do podejmowania strategicznych decyzji na długoterminowym wykresie.

Jak określić kierunek trendu

Instrukcja

1
Aby określić trend wzrostowy, przesuń na wykresie cenowym linię na depresje, bo piki przy trendzie wzrostowym nierówne. Aby znaleźć trend spadkowy, przesuń palcem linię przez szczyty. Nie wolno linii trendu dokładnie przez maksymalne lub minimalne punktu grafika, ponieważ odzwierciedlają panikę wśród inwestorów.
2
Jeśli szybkość zmian cen wzrasta, kąt nachylenia linii trendu zmienia, więc przesuń linię na nowo. Aby wydobyć długoterminowy trend i działać w jego kierunku, użyj dwóch skali czasu, jak w „Systemie trzech ekranów” Aleksandra Eldera.
3
Wybierz średnioterminowy i długoterminowy skala czasu. Średniookresowym podaj wykres, na którym szukasz punktu wejścia. Długoterminowy skala jest około pięć razy więcej średnioterminowego. Jeśli zwykle używasz z wykresami dziennymi, powodując długotrwałe będą raz w tygodniu, bo w tygodniu — pięć giełdowych dni roboczych.
4
Aby podjąć strategiczną decyzję, użyj na długoterminowym wykresie wskaźniki trendu. Trzeba zrozumieć: prowadzić grę na wzrost, na obniżenie lub czekać, nie podejmując żadnych działań. Użyj 26-tygodniowe EMA, aby śledzić, jak zachowywał się rynek w ciągu pół roku. Przetestuj i inne ustawienia wskaźnika: jeśli 22-tygodniowe EMA lepiej identyfikuje trendy na danym rynku, użyj go.
5
Jeśli wykładnicza średnia krocząca rośnie na średnio wykresie można grać na wzrost lub czekać. Obserwuje się trend wzrostowy.
6
Jeśli EMA spada, jest sygnał grać na średnim wykresie na obniżenie lub czekać. Zdefiniowany trend spadkowy.
7
Aby wydobyć silny trend, dodatkowo zobacz histogram MACD na długoterminowym wykresie. Jeśli ona potwierdza dane EMA, można otwierać większe pozycji.
8
Jeśli EMA waha się w górę i w dół, wyraźny trend brakuje, bo rynek jest niestały. W takim przypadku lepiej wyjść z rynku. Inna opcja — prowadzić krótką grę, nie licząc na długoterminowy trend.
logo
Kategoria:
Więcej

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.