Jak odmówić, nie zranić człowieka

Czasami odmówić człowiekowi może być trudno, zwłaszcza, jeśli on nalega na twojej pomocy. Czasami wstaje wyboru: wykonać prośbę osoby, które otrzymały wiele trudności i problemów, lub odmówić i go obrazić.

Jak odmówić, nie zranić człowieka

Instrukcja

1
Jeśli istnieje prawdopodobieństwo takiej sytuacji, zastanów się: dlaczego, kto prosi, musi na zrzeczenie się obrażać. Przecież zazwyczaj proszą o to, że ludzie robić nie muszą. Więc obrażać się na zrzeczenie się głupio. Czasami zdarza się, że ktoś wyświadczył usługę i czeka na odpowiedzi kroku, a w rzeczywistości jest to wymóg, z grzeczności облеченное w prośbę. W tym przypadku sytuacja jest bardziej skomplikowana, i najlepsze rozwiązanie – w nią nie wpaść, czyli nie brać usług od osoby, z którą trudno ci będzie odpłacić się tak lub inaczej. Po prostu poproś człowiekowi pomoc w jakiejś innej formie. Jeśli odmówi, zanotuj to sobie w minus i w przyszłości postaraj się pomóc. A także zrób wnioski, aby nie wpaść w kłopoty.
2
Najczęściej osoba, która prosi o coś zbyt agresywnie, jest zwykły manipulator. Poważnych usług z jego strony nie było i prawdopodobnie nie będzie. Po prostu to, że mu pomogliśmy raz, dla niego wystarczającą podstawę zwrócić się do ciebie jeszcze. I tak w nieskończoność, dobroć jest karalne. Czasami nie chce się wyjaśniać przyczyny odmowy, i to poprawnie. To może dać z prośbą o powód kłótni, a może cię zmusić kłamać, że nieprzyjemne. Zagłębiać się w wyjaśnienie swoich osobistych okoliczności was może zmusić tylko śledczy, i to w ograniczonej liczbie przypadków. Więc nie starajcie sie komplikowac zewnetrzne sobie życie – postanowił odmówić, zaprzeczają, nic nie wyjaśnia w szczegółach. Po prostu powiedz – nie mogę, to wystarczy.
3
Aby złagodzić odmowę, poproś, aby pomóc rozwiązać problem inaczej. Powiedz, że jesteś szczęśliwy, aby pomóc, ale nie możesz w tej sytuacji zrobić tak, jak każą. A oto inaczej możesz pomóc i chętnie to zrobi. Jeśli człowiek, który cię prosi, szanuje swój czas i wysiłek, on się nie obrazi. A relacje z fanami rozwiązywać problemy kosztem innych – nie te relacje, które trzeba naprawdę kochać.
logo
Kategoria:
Komunikacja

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.