Praca badawcza rozwija twórcze umiejętności dziecka, kształtuje umiejętność logicznego myślenia i wyciągać samodzielne wnioski z usłyszanego materiału. W szkoleniu działalności badawczej koniecznie wziąć pod uwagę cechy wiekowe młodszych uczniów. Zajęcia powinny być prowadzone przez nauczyciela na dostępnym dla dziecka percepcji poziomie, a samo badanie – być interesujące, przydatne i посильным.
Instrukcja
1
Aby rozpocząć, należy wybrać temat pracy badawczej. Zrób to wspólnie z uczniem, aby był ciekawy pracować nad zadaniem. Należy określić i postaw przed dzieckiem cel. Musi dobrze zrozumieć, co dokładnie chcesz osiągnąć w wyniku pracy badawczej.
2
Wybierz się razem z uczniem materiał na temat. Jeśli osoba wybór źródeł zawiera się w zadanie, należy śledzić, jak dobrze dziecko z tym poradził. Następnie już samodzielnie, ale pod nadzorem nauczyciela, uczeń powinien przeanalizować zebrany materiał, podsumować i usystematyzować.
3
Dopilnuj, aby praca ze źródłami i tworzenie własnego tekstu prowadzono etapami. To przyczynia się do rozwoju myślenia ucznia, ukierunkowania i systematyczności wysiłku. W pierwszym etapie powitaj dziecka z książką lub tekstem. Na drugim – pomóż poprawnie sformułować pytania dotyczące przeczytanej. Dalej uczeń powinien wyróżnić główne i drugorzędne. Następnie znaleźć potwierdzające główną myśl fakty. I na tej podstawie stwierdzić, czy cv. Najprostszy i najbardziej skuteczny odbiór, szkolenia tego – wykorzystanie na lekcjach graficznych schematów. Na przykład, nauka „Drzewa” przy rozważaniu słowa na lekcji języka rosyjskiego.
4
Dla rozwoju kreatywności, a także дивергентного lub twórczego myślenia niech uczniom zadania, wykonując które chcesz wymyślić historię. Na przykład, opowiedzieć historię, opowiedzieć własnymi słowami tekst lub wymyślić historię z twarzy innego człowieka (zwierzęcia, nieżywotnego przedmiotu).
5
Naucz dzieci prawidłowego projektowania i prac badawczych. Tak uczniowie będą zapoznawać się z różnymi rodzajami twórczych i badawczych: рефератом, komponowanie, opisem doświadczenia i tak dalej.
6
Pomóż uczniowi przygotować się do ostatniego etapu pracy badawczej – ochronie. Przesuń ją w formie prezentacji, raportu, konferencji. Niestandardowe, z udziałem materiałów wizualnych, twórcze lekcje-ochrony pomogą w przyszłości wspierać zainteresowanie wśród młodszych uczniów do pracy badawczej.
7
Wszystkie zadania badawcze muszą być wykonywane w atmosferze komfortu psychicznego. Nie zapomnij, aby zachęcić uczniów nawet za drobne sukcesy. Młodzi naukowcy nie muszą bać się popełniać błędy i robić coś jest nie tak.
Porada
Podczas prowadzenia pracy badawczej należy stosować różnorodne środki nauczania: obserwacje, doświadczenia, wyszukiwanie informacji w książkach i internecie, konsultacje specjalistów w danej dziedzinie.
Kategoria:
Szkoły