Charakterystyka pielęgniarkę stanowi oficjalny dokument, w którym podane są wszystkie dane odnoszące się do pracy zawodowej. Dokument ten jest niezbędny przy ubieganiu się o pracę, a także w przypadku podwyższenia kwalifikacji pracownika.
Trzeba
- – komputer,
- – drukarka.
Instrukcja
1
Zacznij charakterystykę ze standardowych danych o pracowniku: nazwisko, imię, drugie imię, data urodzenia. Wprowadź wykonywany zawód i datę odbioru pielęgniarki na nią.
2
Napisz informacje o otrzymanej pielęgniarką edukacji i przejechanych dodatkowo kursach. Dalej przystąpić do ujawnienia tych danych. Czyli opisz zastosowanie uzyskanego wykształcenia w praktyce, a także kursów doskonalenia i podnoszenia kwalifikacji. Wprowadź w porządku chronologicznym, zajmowane stanowiska.
3
Ocenić cechy osobowe pracownika, niezbędne i pomocne w pracy. Za czas pracy pielęgniarka może pokazać siebie jako zdyscyplinowany wykonawczy pracownik. To może być choroba zakaźna i kompetentny pracownik.
4
Opisz, jak pielęgniarka pełniła obowiązki (wysokiej jakości, w odpowiednim czasie lub nieudolnie i nieprofesjonalne). Pamiętaj, aby określić, czy praca pracownika norm prawnych organów służby zdrowia i urzędników instrukcjami szpitala.
5
Jeśli masz zastrzeżenia do pracy ze strony przełożonych, innych pracowników lub pacjentów, – wprowadź to w końcu dokumentu. Albo napisz, że pielęgniarka nie ma żadnych skarg i kar. Nie jest źle, aby określić i relacje z pacjentami, opisać je słowami „przyjazne”, „profesjonalne”.
6
Należy ująć charakterystykę wnioskiem: spełnia lub nie ta pielęgniarka zajmowanego stanowiska. W razie potrzeby dać rekomendację zmiany miejsca pracy.
Należy zwrócić uwagę
W charakterystyce lepiej wykorzystać pozytywne opinie typu „duże doświadczenie”, „wysoki poziom wiedzy” i tak dalej. Negatywne opinie, jak zwykle, nie są pisane z powodu ich nieprzydatności (pielęgniarkę ze złą cechą jest mało prawdopodobne, wezmą na nowy post, więc potrzeba w niej odpada).
Porada
Charakterystyka na pracownika składa się z bezpośrednim przełożonym i pisane z perspektywy trzeciej osoby. Mogą ją napisać główna pielęgniarka, kierownik oddziału lub lekarz naczelny szpitala.
Kategoria:
Poszukiwanie pracy