Jak dobrać asortyment sklepu z odzieżą

Właściciele sklepów odzieżowych wiedzą, jak trudno jest tworzyć optymalny wybór. Jednym kupującym będzie brakować odpowiednich modeli, inne, przeciwnie, zaczną narzekać na zbyt szeroki wybór i niemożność poruszania się w nim. Zanim nabywać nową kolekcję, pomyśl, jak to pasuje do formatu sklepu. Bez żalu poddawaj się od zbędnego znaku rezerwy, ale nie przegap możliwości oferują stałym klientom ciekawą modne nowość.

Jak dobrać asortyment sklepu z odzieżą

Instrukcja

1
Jasno określić segment, w którym będziesz pracować. Od tego zależy ассортиментная polityka sklepu. Na przykład, aby połączyć handel dziecięcej, damskiej i męskiej odzieży, trzeba mieć ogromne placu i utrzymać znaczący towarowy zapas. Zatrzymaj się na bardziej wąskiej niszy. Sprzedawaj tylko odzież damską w dużych rozmiarach, stroje wieczorowe lub męskie garnitury i akcesoria do nich.
2
Nie staraj się zmieścić na małej powierzchni maksymalną liczbę rzeczy. Kupujący nie będzie w stanie znaleźć odpowiednią w dużym rzędzie sukienki czy kostiumy. Rozmieść i rozłożyć ubrania tak, aby każdy model można było dokładnie rozważyć, a w razie potrzeby i przymierzyć.
3
Wybierając nową kolekcję dla sklepu, trzymaj ulubionych społeczeństwem podstawowych kolorach. Na przykład, nabywa modne bluzki w różnych kolorach, weź trochę pomarańczowych, neon-różowy i ультрамариновых modeli, przyciągające uwagę i rzeczowym zapas czarnych bluzki tego samego artykułu. Полюбовавшись kolorową tęczą, większość kupujących wybiorą znane neutralny ton.
4
Wybierz optymalną skalę wymiarową. Jeśli się pomylisz, to na koniec sezonu będzie widać wiele „osieroconych” rzeczy z jednego rozmiaru. Zwykle w młodzieżowej i остромодной grupie неходовыми uważane za duże wymiary, a w klasycznym ofercie – najmniejsze. Jeśli twoi klienci regularnie narzekają, że nie mogą znaleźć odpowiedni rozmiar, pomyślcie o rozszerzeniu skali. Należy jednak pamiętać, że to pociąga za sobą dodatkowe koszty.
5
Zwiększenie kwoty czeku. Twoje zadanie – aby w pełni wyposażyć klienta, nie dając mu okazji do kontaktu w inny sklep. Jeśli sprzedajesz dżinsy, należy włączyć w zakres rzeczy, z którymi będzie można je łączyć – t-shirty, bluzy, bluzki, koszule. Pamiętaj, że wszystkie te rzeczy powinny być właśnie „джинсового”, codziennego stylu. Nie kupić klasyczne koszule lub bluzki z falbanka – są one przeznaczone dla zupełnie innego klienta.
6
Uzupełnij odzieżowy asortyment akcesoriów. Stali klienci marki chętnie zakupią modne nowości – okulary, paski, biżuterię, hustki lub torby. Do tego te jasne elementy ożywiają wnętrze sklepu i przyciągają uwagę potencjalnych nabywców. Często zmieniaj ekspozycji, snuja gotowe zestawy, aby klientom było jasne, co i z czym się nosi w tym sezonie. Akcesoria nie powinny leżeć martwym ciężarem – zrób ich skutecznym narzędziem promocji.
7
Nie należy włączać w zakres buty. Jej sprzedaż – osoba i dość skomplikowany biznes. W standardowym одежном sklepie zazwyczaj brakuje miejsca dla godnej obliczenia. Do tego potrzebne są dodatkowe powierzchnie magazynowe do przechowywania pudełek – przecież każdy model musi być przedstawiona w kilku rozmiarach.
logo

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.