Obecnie żadna duża impreza nie odbywa się bez udziału sponsorów. Obsługują one przeprowadzenie na różne sposoby: dostarczenia towarów, technologii, placów zabaw. Ważnym elementem współpracy jest i materialne udział.
Trzeba
- Znajomość rynku reklamowego, doświadczenie w sprzedaży, baza klientów, umiejętność pracy w programie eсxel
Instrukcja
1
Sporządź w programie Excel kosztorys na przeprowadzenie imprezy. Określ, jaką część wydatków twoja firma może wziąć na siebie. Obliczyć kwotę, jaką planuje się uzyskać od sponsorów. Być może część kwoty można zastąpić produktami, wytwarzanych potencjalnym partnerem, i użyć jej jako nagrody dla uczestników i gości. Zrób kolorową prezentację projektu z dokładnym opisem pakietów sponsorskich.
2
Sporządź oferty dla różnych kategorii sponsorów w taki sposób, aby wszystkie razem zablokowali całą potrzebną sumę. Tym stworzysz sobie poduszkę bezpieczeństwa na wypadek siły wyższej. Oferta powinna składać się z kilku formatów noclegów – банеры, roll-upy, ustne przedstawienie sponsora wiodącymi imprezy, prezentacji produktów sponsora umieszczenie reklamy na panelach plazmowych w sali lub na antenie twojej telewizji. Im szerszy zaproponowany przez media plan, tym większe masz szanse zainteresować partnera.
3
Zacznij oferować współpracę wielu potencjalnym sponsorom. Nie fakt, że wszystkie one wezmą twoją ofertę, ale prawdopodobieństwo udanych negocjacji wzrośnie. Wykorzystaj osobisty interes człowieka, który podejmie decyzję w sprawie przyznania z budżetu pod twój projekt. Zaproś go do wzięcia udziału w imprezie. Wyjaśnij, że jego obecność wpłynie pozytywnie na wizerunek firmy i zwiększyć lojalność klientów. Poproś go, aby vip-miejsca i informacyjny sponsorska pakiet z uwzględnieniem jego interesów.
4
Dokładamy wszelkich starań, aby nowy sponsor stał się twoim stałym partnerem. Do tego bardzo wyraźnie wykonaj wszystkie warunki umowy, dostarczają zdjęcia i wideo-raport o zdarzeniu i udziale w nim sponsora. Bądź lojalność i zainteresowanie przedstawicieli sponsora jak w człowieku, należy zainstalować przyjazne stosunki. Jeśli klient będzie zadowolony z ciebie i twojej pracy, będzie mu trudno odmówić ci następnym razem.
Porada
Zanim zaprosisz sponsorów, przeczytaj pytanie. Przesuń monitorowanie podobnych programów lub koncertów. Zrozum, jakie reklamodawcy biorą udział w projektach, podobnych do twojego.
Kategoria:
Przedsiębiorczość