Bez względu na to, że piąta część „Heroes of might and magic okazał się najbardziej komercyjny sukces w serii i otrzymała wysokie noty zarówno graczy, jak i krytyków, projekt istnieją poważne wady. Jednym z nich jest wyraźna poziom trudności: część misji przejść może tylko bardzo wykwalifikowanych gracz, a reszta musi korzystać z cheat-kody.
Instrukcja
1
Przejdź do głównego katalogu gry. Znajdź tam folder profiles i otwórz ją. Wewnątrz znajduje się plik autoexec.cfg.
2
Utwórz jego kopię zapasową (skopiuj istniejący wariant i zapisz go w dowolnym innym miejscu). Należy to zrobić na wypadek, gdyby z jakiegoś powodu plik zostanie uszkodzony i nie można go naprawić samodzielnie.
3
Otwórz autoexec.cfg za pomocą Notatnika”. Na sam koniec dodać linijkę setvar dev_console_password = schwinge-des-todes.
4
Sprawdź, otwiera czy masz konsolę. Aby to zrobić, uruchom „Bohaterów”, pobierz dowolnym zapisywanie i, będąc na globalnej mapie, naciśnij klawisz „~” („e” na rosyjskiej układu). Jeśli nic się nie stało, to zamknij grę, wróć do poprzednio otwartego folderu, znajdź w nim plik input_a1.cfg lub input.cfg (nazwa może się różnić w zależności od wersji) i otwórz go, jak poprzednim razem, z pomocą „Notatnika”. Na końcu pliku dodaj linijkę bind show_console „’. Zamiast „`” można umieścić dowolną inną wolną klawisz. Podobne działania należy przeprowadzić z tej samej plikiem w folderze „Moje dokumenty -> My Games -> Heroes of Might and Magic V -> Profiles.
5
Aby włączyć w grze cheat mode wpisz w konsoli polecenie enable_cheats. Kody należy wprowadzać tylko na mapie globalnej. Jeśli spróbujesz wprowadzić któreś hasło, będąc w mieście lub w trybie bitwy, to nie zadziała.
6
W grze dostępne są następujące kody: add_all_spells – otworzyć bohater dostęp do wszystkich zaklęć; add_gold # – dodaje # złotych; add_exp # – dodaje bohaterowi # doświadczenia; @Win() – wygrać misję; @Loose() – przegrać misję; add_skill # – dodaj bohater umiejętności, zamiast # należy wpisać nazwę umiejętności w języku angielskim. Ponadto, istnieje cheat add_army town # #, który wypełnia wybranego bohatera lub miasto jednostkami. Zamiast pierwszej gwiazdki trzeba wpisać numer rasy żołnierzy (Heaven – 0; Preserve – 1; Academy – 2; Dungeon – 3; Necro – 4; Inferno – 5), a drugi – 1 lub 0, co określa, istoty z upgradem, czy nie.
Kategoria:
Fan club