Dla skutecznego promowania własnej lub firmowej strony internetowej często chcesz dowiedzieć się, jakie słowa kluczowe wspomagają strony konkurentów, a także w jakich słów przejścia na te lub inne strony. Istnieje kilka sposobów, aby uzyskać takie informacje.
Trzeba
- Komputer z dostępem do internetu.
Instrukcja
1
Zobacz treść atrybutu keywords w метатегах na stronach witryny konkurenta. Aby to zrobić, otwórz żądaną stronę, w ustawieniach używanej przeglądarki internetowej, znajdź opcję „Wyświetl kod źródłowy lub kod Źródłowy strony. Na przykład, w przeglądarce Google Chrome ten element znajduje się w podmenu „Narzędzia”, w przeglądarce Mozilla Firefox w menu „tworzenie Stron internetowych”. Ponadto, w większości przeglądarek internetowych można otworzyć, aby zobaczyć kod źródłowy strony, naciskając klawisze Ctrl i U.
2
Skorzystaj z licznych usług internetowych, które oferują analiza stron internetowych, np. http://www.cy-pr.com, http://www.pr-cy.ru. Wpisując w puste okienko adres strony internetowej, otrzymasz wyniki jej analizy, gdzie wśród innych punktów zobaczyć i słowa kluczowe.
3
Dowiedz się słowa kluczowe strony, po przeanalizowaniu jego treści. Istnieje kilka bezpłatnych usług internetowych, oferujących sprawdzić gęstość słów kluczowych na stronie i ocenić tzw. „mdłości” tekstu, np. http://seogift.ru/content-analiz, http://text.miratools.ru. Analizując za pomocą jednego z nich odpowiedni zasób, dowiesz się, z jaką częstotliwością występuje to lub inne słowo na stronie, otrzymując w ten sposób przybliżony lista słów kluczowych,.
4
Należy zwrócić uwagę na tytuły artykułów na interesujących cię zasobów internetu, a także na pisane kursywą lub pogrubioną czcionką słowa i frazy. Często to są słowa kluczowe strony.
5
Skorzystaj z zainstalowanymi na miejscu-konkurencji licznikami, które zwykle znajdują się na dole strony. Zazwyczaj właściciele witryn zamykają statystyki hasłem, ale czasami pozostaje publicznie dostępne. Przejdź na stronę statystyk, klikając na licznik. Jeśli informacje opublikowane, zobacz spis treści punktów „W wyszukiwanych fraz”, „Pozycje w Onecie”, „Pozycji w Google”. Tam można zobaczyć słowa i frazy, które użytkownicy korzystają z wyszukiwarki na tej stronie.
Kategoria:
Search engine optimization