Masaż – bardzo popularne procedura. Oprócz leczniczego popularnością cieszy się masaż kosmetyczny, relaksacyjny, pobudzający. Tę popularną usługę można zrobić podstawą dochodowego biznesu. Otwórz mały gabinet masażu, który można później będzie rozwijać się w pełną sieć.
Trzeba
- – pieniądze na rozwój firmy;
- – status IP lub zarejestrowana osoba prawna;
- – licencja;
- – pomieszczenie;
- – szyld;
- – personel;
- – sprzęt.
Instrukcja
1
Zdecyduj, jakie usługi masz zamiar zapewnić. Masaż leczniczy i terapia manualna wymagają obowiązkowego licencjonowania. Natomiast do masażu relaksujący i kosmetycznego dodatkowe zezwolenia nie potrzebuje. Możesz zaoferować masaż w połączeniu z relaksacyjnych kąpieli i innych zabiegów wodnych. Dobry pomysł – gabinet masażu w salonie piękności.
2
Wybierz odpowiednie pomieszczenie. Najlepiej poczuj się jak w domu na parterze z osobnym wejściem, na ruchliwej ulicy w pobliżu przystanków transportu publicznego. Potencjalnym klientom powinno być wygodne, aby dostać się do twojego wnętrza.
3
Wymyśl nazwę salonu. Rozważa perspektywy tworzenia sieci – nazwa musi być chwytliwa i łatwa do zapamiętania. Zamów znaczącą szyld.
4
Zajmij się poszukiwaniem pracowników. W małym gabinecie na dwóch masażystów, duży, pomieści pięć i więcej specjalistów. Oblicz, ile sesji należy do rentowności twojego wnętrza. Należy pamiętać, że jeden masażysta jest w stanie obsłużyć zmianę w nie więcej niż ośmiu osób. Nie oszczędzaj na personelu – zatrudnij najlepszych, bo to od ich kwalifikacji i doświadczenia zależy twoje przyszłe zyski.
5
Kup sprzęt do salonu. Potrzebne są stoły do masażu, leżanki do wypoczynku, parawany, szafy do niezbędnych akcesoriów i akcesoriów. Nie zaszkodzi dobry klimatyzacja, pralka do obsługi inwentarza i jonizator stworzyć komfortową atmosferę.
6
Kupić ręczniki, pościel, szlafroki i zamów formularz dla pracowników. Wskazane jest, aby wszystkie rzeczy były utrzymane w tym samym stylu. Wybierz kosmetyki do masażu. Oprócz olejów bazowych i neutralnych żeli kup zestawy olejków eterycznych.
7
Zaplanuj politykę cenową. Dowiedz się ceny w innych salonach masażu, gabinetów kosmetycznych i klinik. Zrób listę przyszłych usług. Koniecznie wymyślcie coś nowego, coś czego jeszcze nie ma w прейскурантах konkurentów.
8
Zajmijcie się promocją swojego wnętrza. Nie warto wydawać pieniędzy na drogie reklamy w czasopismach i w telewizji. Lepiej zrób ciekawy program lojalnościowy dla stałych klientów. Zaplanuj system małych prezentów i bonusów. Weź udział w targach branżowych, znajdź partnerów z sąsiednich obszarów, z których można organizować wspólne firmy reklamowe.
9
Nie pozwól, aby sprawy w salonie na boku. Kontroluj administratora i księgowego, mośliwość spotkania, tworzyć w zespole przyjazną atmosferę. Uważnie obserwuj jakości usług. Pamiętaj – klient, który otrzymał wysokiej jakości usługi, na pewno wróci, a przy okazji poleci twój salon swoim znajomym.
Kategoria:
Przedsiębiorczość