Jak odzwierciedlenia w rachunkowości realizację towaru

Ewidencja sprzedaży towarów prowadzona jest na syntetycznym rachunku 90 „Sprzedaż”. Przy tym kredycie odbija się koszt całej sprzedanego produktu, a na дебете – jej koszt. Codziennie na tym rachunku są wykonywane księgowania na podstawie danych raportu kasjera, a po zakończeniu miesiąca odbywa naliczenie podatku VAT i odpisane koszty na sprzedaż.

Jak odzwierciedlenia w rachunkowości realizację towaru

Instrukcja

1
Odbija uzyskanych przychodów ze sprzedaży towarów na kredycie subkonto 90.1 „Przychody” i дебете konto 50 „Kasa”. Jeżeli zapłata za towar została przekazana na rachunek bankowy, to jest używane konto 51. W ten sposób, w ciągu całego miesiąca jest gromadzenie kwoty na субсчете 90.1. Pod koniec miesiąca należy wybić ogólną przychodów i sprawdzić ją według księgi sprzedaży.
2
Начислите VAT na kwotę netto sprzedaży towarów za miesiąc. Odbija tej operacji na kredycie konta 68 „Obliczenia VAT” i дебете subkonto 90.3 „VAT”.
3
Określ kwotę wydatków na sprzedaż towaru, który zgromadził na rachunku 44, i спишите ją na debet subkonto 90.2 „Koszty sprzedaży”. Na ten sam subkonto należy odpisać kwotę sprzedanych produktów, na копившихся na rachunku 41 „Produkty”, a także kwotę należnego marży handlowej, odbitej na rachunku 42.
4
Uzyskaj ratunek инкассатора. W celu uwzględnienia odbija kwotę na дебете konta 57 „Tłumaczenia w drodze” w korespondencji z субсчетом 90.1 „Przychody”. Następnie należy określić zysk od sprzedaży, która jest równa odejmowanie z subkonto 90.1 wszystkich wydatków pojawiające się na innych субсчетах rachunkach 90. Jeżeli uzyskano dodatni wynik finansowy, to on odbija na дебете subkonto 90.5 „Przychody ze sprzedaży” w korespondencji z wynikiem 99 „Zysk”. W przeciwnym razie otwiera kredyt na субсчету 90.5 „Strata ze sprzedaży”.
5
Pamiętaj, że wszystkie transakcje dotyczące sprzedaży towarów należy sporządzić wystawieniem paragonu lub przepływ) ale-przyjęcia faktury. W niektórych przypadkach można użyć list-wymóg lub zamówienie-eliminacje arkusz w formie LP-8. W celu otrzymania płatności za towary należy wystawić rachunek. Obowiązkowo dokumenty powinny mieć okrągłą pieczęć przedsiębiorstwa handlowego i podpis osoby odpowiedzialnej za realizację.
logo
Kategoria:
Więcej

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.