Przy odbiorze towaru lub w trakcie inwentaryzacji czasem wychodzi na jaw braki dóbr materialnych. I aby spędzić te koszty w postaci utraty. w rachunkowości, należy złożyć dokumenty zgodnie z przepisami prawa rosyjskiego.
Trzeba
- – akt w formie, nr LP-2.
Instrukcja
1
Jeśli deficyt wystąpił podczas transportu towaru, to powinny być opracowane przez odpowiednie dokumenty. W tym celu należy przeprowadzić inwentaryzację przyjmowanych wartości. Zorganizuj komisję, w skład której powinni wejść przedstawiciele organizacji-kupującego i przedstawiciele dostawca. W przypadku rozbieżności danych między ilością dostępnych towarów i danymi w dokumentach komisja musi złożyć akt o ustanowieniu rozbieżności w formularzu nr LP-2.
2
Zgodnie z wymogami artykułu 12 Ustawy nr 129-FZ rozmiar braków w wyposażeniu, powstałą podczas przechowywania towaru, można określić tylko na podstawie wyników inwentaryzacji. Jeśli następuje wykrycie wyników kontroli z danymi ewidencji, zrób сличительную zestawienie w formie INW-19. Dokument ten został zatwierdzony Uchwałą statystyki państwowej Rosji od 18 sierpnia 1998 r. nr 88.
3
Выявленную niedoborów w rachunkowości odbija się na rachunku 94 „jest Niekompletne i straty przed uszkodzeniem wartości” w korespondencji z kontami ewidencji majątku. Podaj zapłaty rachunku 94: rzeczywisty koszt brakujących lub całkowicie zepsutych pozycji magazynowych i sumę strat w zepsutym wartości materialnych. Na kontach księgowych zastanów niedoborów w momencie zakończenia kontroli po sporządzeniu aktu lub na dzień sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego, ale nie później niż do 31 grudnia roku obrotowego
4
Jeśli deficyt wystąpił z powodu utraty naturalnego, to zanieś to na koszty produkcji i obiegu na podstawie rozkazu szefa firmy. Rozliczają ten niedobór tylko po пересортицы. Spędzasz kompensowaniu braków i nadwyżek za ten sam okres prowadzonej kontroli, w odniesieniu do zapasów z tej samej kategorii, w takich samych ilościach u jednej badanej jednostki.
Kategoria:
Więcej