Przywracanie statutu, jak i każdego innego dokumentu założycielskiego, długotrwała procedura. Jednak w przypadku utraty, można uzyskać jego kopię w urzędzie skarbowym.
Instrukcja
1
Skieruj stosowne oświadczenie w urzędzie skarbowym według miejsca rejestracji osoby prawnej. Napisz nazwa organizacji i adres. W oświadczeniu o odzyskiwaniu dokumentów założycielskich podać swój wniosek o wydanie duplikatu karty jest możliwe, ponieważ będziesz mieć kopia z oryginału, który jest przechowywany w archiwum podatkowej.
2
Do wniosku należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających: NIP, PPC, datę wpłaty w REGON, zaświadczenie o rejestracji państwowej, dane o kierowniku, kody statystyki.
3
Zapłać za państwową opłatę w wysokości 200 zł. Kwota jest pobierane oddzielnie za każdy żądany duplikat dokumentu założycielskiego. Jeśli kopia potrzebujesz pilnie, możesz zapłacić cło 400 rubli za pilne wydanie. Płatności można dokonać z konta bankowego organizacji lub rachunku przez bank. Dane do płatności można znaleźć na oficjalnej stronie podatkowej инспеции www.nalog.ru.
4
Procedura rozpatrywania wniosku o przywrócenie utraconych dokumentów założycielskich trwa w zależności od natężenia organów podatkowych i może osiągać 10-15 dni roboczych.
5
Dla zaoszczędzenia czasu można skontaktować się z usługą odzyskiwania dokumentów założycielskich firmy, które specjalizują się w tego rodzaju usług. Pracownik pomoże ci zebrać pakiet niezbędnych dokumentów, napisać oświadczenie, będzie trzeba tylko odebrać duplikat Karty w ciągu kilku dni.
Należy zwrócić uwagę
Duplikaty dokumentów założycielskich, w szczególności statutu organizacji, mają taką samą moc prawną, jak i oryginały. Są one wydawane przez uprawnione organy rządowe i potwierdzają fakt wcześniej przeprowadzonej rejestracji osoby prawnej.
Porada
Odzyskać dokumenty założycielskie może tylko szef organizacji, w przypadku jego braku zwrot może być utrudniony.
Kategoria:
Więcej