Jak odpisać w ewidencji podatkowej środków trwałych

W bilansie każdej organizacji ma podstawowe środki niewykorzystane w jej działalności gospodarczej z powodu moralnego lub fizycznego zużycia. Ich umorzenie w księgowości i rachunkowości podatkowej odbywa się w określonej kolejności.

Jak odpisać w ewidencji podatkowej środków trwałych

Instrukcja

1
Organizowanie inwentaryzacji środków trwałych w przedsiębiorstwie. Inwentaryzacja powinna być przeprowadzona przez komisję, mianowany rozkazem szefa. Złóż jej wyniki sporządzeniem aktu. W nim umieszczone oznaczenia o obiektach podlegających likwidacji z powodu moralnego lub fizycznego zużycia. Obiekty powinna zbadać komisja do spraw likwidacji środków trwałych, która również jest mianowany rozkazem szefa.
2
Złóż akt umorzenie środków trwałych formularza nr OS-4 na podstawie wyników prac komisji. W dokumencie muszą być wymienione środki trwałe, podlegające выбытию, przyczyna zbycia, a także możliwość korzystania z poszczególnych węzłów środków lub ich części po demontażu. Akt podpisany przez członków komisji ds. likwidacji i zatwierdzony przez kierownika przedsiębiorstwa.
3
Zrób w rachunkowości następujące wpisy komentarze:– Debet na koncie 01, Kredyt na rachunku 01 – pobrana pierwotnej wartości obiektu;– Debet na koncie 02, Kredyt na rachunku 01 – pobrana kwota należnego amortyzacji;– Debet na koncie 91.2, Kredyt na rachunku 01 – wartość rezydualna podstawowego narzędzia włącza się w skład pozostałych kosztów;– Debet na koncie 91.2, Kredyt 23 (69, 70, inne konta) – koszty związane z likwidacją obiektu, środków trwałych, odzwierciedlone w składzie innych wydatków.
4
Оприходуйте podzespoły lub części likwidowanych środków trwałych po ich demontażu na konto ewidencji materiałów według wartości rynkowej. Księgowy okablowanie będzie następujący: Debet na koncie 10, Kredyt, konta 91.1. Jeśli zdecydujesz się oddać je na złom, to w ewidencji zrób taki wpis: Debet na koncie 91.2, Kredyt na rachunku 10 – pobrana wartość otrzymanych materiałów.
5
Zrób umorzenie środków trwałych w rachunkowości podatkowej w tym samym okresie sprawozdawczym. Określ zysk lub strata ze zbycia podstawowego narzędzia zgodnie z ustępem 1 artykułu 323 kodeksu Podatkowego federacji ROSYJSKIEJ dla każdego obiektu na datę uznania dochodu (przepływu). Przy ustalaniu podstawy opodatkowania z tytułu podatku dochodowego pozostałe koszty włączyć w skład pozostałych kosztów. Dochody z materiałów uzyskanych podczas demontażu podstawowego narzędzia, będą stanowić innymi dochodami organizacji.
Należy zwrócić uwagę
Podstawowe narzędzia, które amortyzacja naliczona w pełni, nie można odpisywać tylko na tej podstawie.

logo
Kategoria:
Więcej

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.