Jak obliczyć marżę

Obliczanie marży konieczne dla prawidłowego przeprowadzenia kalkulacji cen poszczególnych grup towarów i obliczanie cen, dla których kupowane są konkurenci. Dlatego każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, jak można obliczyć marżę.

Jak obliczyć marżę

Instrukcja

1
Należy pamiętać, że matematycznie marża oznacza procentową (w rzadkich przypadkach – twardą) premii w stosunku do kosztów zakupu produktów. Z kolei marża, прибавленная do wielkości kosztów zakupu, tworzy ostateczną cenę sprzedaży towarów. To właśnie jej płaci konsument. Jeżeli jest wystarczająca ilość popełnionych sprzedaży, kwoty dopłaty powinno brakować przedsiębiorstwa nie tylko na pokrycie związanych z tym kosztów działalności produkcyjnej, ale i dla zysku.
2
Przeprowadzać analizę cen. Niezależnie od tego, jakie są ceny kupujesz towar u dostawców, ostateczna cena powinna w pierwszej kolejności umówić się na kupujących. Dlatego przy ustalaniu ceny nie ma wyraźnych kursów-świadczenia, a wielkość marży na każdy rodzaj produktów będzie się różnić w zależności od wielu warunków.
3
Oblicz cenę sprzedaży towaru. Do tego należy pomnożyć cenę zakupu na odpowiedni procent dopłaty (każdy rodzaj towaru ma swój procent). Otrzymaną wartość należy dodać do kwoty zakupu.
4
Oblicz konkurencyjne ceny zakupu. Dla tych celów wybierz kategorię produktów do porównania. Następnie dodać do średnią marżę danego rodzaju towaru, jednostkę, a następnie podzielić cenę sprzedaży firmy konkurenta na pobraną kwotę. Porównując w ten sposób kilka poszczególnych pozycji towarowych, można uzyskać ogólne zrozumienie konkurencyjnych cen zakupu.
5
Z kolei, ekonomiczny sens dopłaty) i jest dość prosta: przy średnim zakresie sprzedaży wielkości marży handlowej powinno wystarczyć na pokrycie wszystkich kosztów sprzedawcy i przyznanie im określonych zysków. Należy przy tym pamiętać, że realizacja tego samego produktu na różnych etapach jego ruchu ulega różnych wartości dodatkowych opłat.
logo
Kategoria:
Więcej

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.