Jak obliczyć koszty handlowe

Do komercyjnych koszty obejmują koszty przedsiębiorstwa na przewóz i sprzedaż towarów. Przy tym ich obliczanie i porządek uznania zależy nie tylko od rodzaju działalności firmy, ale także od polityki rachunkowości. W związku z tym istnieje kilka możliwości uwzględnienia tych kosztów w kosztach produkcji.

Jak obliczyć koszty handlowe

Instrukcja

1
Określ komercyjne koszty przedsiębiorstwa, które prowadzi działalność przemysłową. Należą do nich koszty: opakowania i затаривание produktów w magazynach; dostarczanie produktów na stacji początkowej; załadunek na samochody, wagony, statki i inne środki transportu; opłaty pośrednictwa firm; wydatki reprezentacyjne; reklamy i inne podobne potrzeby firmy.
2
Zrób listę komercyjnych wydatków przedsiębiorstwa, które zajmuje się działalnością handlową. W tym przypadku uwzględniane są koszty pracy, przewóz towarów, wynajem, utrzymanie pomieszczeń, przechowywanie produktów, reklam, upominki i inne koszty firmy.
3
Odbija komercyjne koszty organizacji, zatrudnienie w przetwórstwie i przetworzenia produktów rolnych. Należą do nich общезаготовительные koszty, koszty utrzymania zastępczych i заготовительных punktów, a także na zawartość drobiu i bydła na bazach.
4
Rozważ wszystkie komercyjne koszty дебете konta 44 „Koszty sprzedaży” w korespondencji z wynikiem 10 „Materiały”, wygrał 11 „Zwierzęta w hodowli”, wynik 45 „Towary wysłane”, wynikiem 76 „Rozliczenia z dłużnikami i wierzycielami” i tak dalej. Zgromadzone kwoty odpisane na debet na koncie 90 „Sprzedaży” w całości lub proporcjonalnie do ilości sprzedanych produktów.
5
Forma i zatwierdzić konto politykę przedsiębiorstwa z wyrachowania i odparcia komercyjnych wydatków. Warto zauważyć, że jeśli dane koszty są uznawane za nie w pełni, to przedsiębiorstwo musi przypisać je do określonych rodzajów wydatków, które są instalowane instrukcją stosowania planu kont.
6
Oblicz komercyjne koszty jak obroty debet subkonto 90 „Koszty sprzedaży” i kredytu w rachunku 44. Odbija wynik w wierszu 030 rachunku zysków i strat w formie 2.
logo
Kategoria:
Popularne

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.