Jak napisać list na choroby
Объяснительная uwaga – jest to dokument informacyjny służbowego, który składa się podwładnym i skierowana jest do bezpośredniego przełożonego. Zazwyczaj w объяснительных znajdują się aktualne informacje w celu wyjaśnienia akt pracownika, idący sprzeczne z dyscypliną pracy. Tak, pracownik, nie pojawił się w pracy z powodu choroby, powinien sporządzić na imię i nazwisko kierownika odpowiedniej notatki.
Instrukcja
1
Tworząc list, należy pamiętać, że tekst może być dowolny, ale ogólny projekt musi być zgodne z ogólnie przyjętych standardów. Sprawdź w księgowości przedsiębiorstwa, czy organizacji jakieś specjalne wymagania w stosunku do takich dokumentów. Zapytaj, czy trzeba będzie rejestrować notkę.
2
Na białej kartce formatu A4 (jeśli w przedsiębiorstwie jest wzorcowy formularz dla объяснительной – skorzystaj z im) wydrukuj albo napisz od ręki w czapce (nagłówku) stanowisko imię i NAZWISKO kierownika, którego adresowana jest do объяснительная, wpisz poniżej swoje dane w tym samym formacie. Na środku arkusza wpisz nazwę dokumentu: Объяснительная uwaga, dalej przystąpić do wypełniania głównej części.
3
Podsumowanie w pierwszej części listu faktyczną tożsamość sprawy, a mianowicie brak w miejscu pracy takiego liczby (albo z tego-to jest coś). W drugiej części należy opisać przyczynę, dla której została naruszona dyscyplina pracy: wycieczka do lekarza, wyzwanie brygady „Pogotowia” na dom, hospitalizacji i tak dalej. Wprowadź nazwę choroby. Na etycznych norm nie można wdawać się w szczegóły, jednak ogólna nazwa musi być, np.: infekcja wirusowa, przewlekłe choroby przewodu pokarmowego, choroby autoimmunologiczne, raka.
4
Zrób w końcu объяснительной notatki na choroby wzmiankę o tym, że udokumentowane świadectwo twoich słów (wynagrodzenie chorobowe niezdolności do pracy) w załączeniu. Jeśli przyczyną nieobecności w pracy stała się choroba dziecka, oraz załączyć jego wynagrodzenie chorobowe do объяснительной. W przypadku, gdy wymaganego dokumentu na rękach nie, opisz przyczynę nieobecności na zwolnieniu lekarskim i wprowadź datę, kiedy ten arkusz zostanie udostępniony w księgowości. Umieścić w notatce liczbę i podpis od ręki, nawet jeśli sam tekst został wpisany na komputerze. Zanieś list do sekretarza, gdzie uzyskacie numer rejestracyjny.