Jak zrobić podgrzewacz na WAZ
Najczęstsze modele odbiorze podgrzewaczy do silników VAZ wbudowane w system chłodzenia na działce „małe koło”. Żywiąc się od sieci elektrycznej 220 v, rozgrzewają ciecz chłodzącą samochodu bezpośrednio przed uruchomieniem silnika, zapewniając łatwy start w każde mrozy. W trakcie eksploatacji tego typu podgrzewacza wymaga stale monitorować poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Trzeba
- – klucze;
- – wkrętak do dokręcania opasek;
- – klej lub taśma uszczelniająca;
- – nóż;
- – płyn chłodzący;
- – pojemnik do zbierania płynu chłodzącego
Instrukcja
1
Weź wąż gumowy z zestawu do подогревателю lub personel wąż, który jest wykorzystywany w układzie chłodzenia silnika WAZONY i pokroić go na 2 rękawy. Pierwszy rękaw – wejściowy powinien mieć długość około 15 cm, drugi – wyjście – długość około 45 cm Uchwyt mocowania grzejnika załączyć do jego korpusu spinkami, podkładkami i nakrętkami. Gotowane rękawy założyć na odpowiednie króćce nagrzewnicy i dokręcić je za pomocą opaski.
2
Odkręcić korek spustowy na bloku silnika, otwórz osłonę chłodnicy i spuścić ciecz chłodzącą w wcześniej przygotowane pojemność. Otwór spustowy wyczyścić, na gwint króćca nałożyć uszczelniacz lub należy nawinąć taśmę uszczelniającą, a następnie przykręcić złączkę zamiast korka spustowego.
3
Uchwyt montażowy nagrzewnicy i sam podgrzewacz zamocować za pomocą śruby i sprężynowego podkładki w komorze silnika, w bezpośrednim sąsiedztwie z górnego węża chłodnicy. Gdy obudowa urządzenia nie wolno dotykać przewodów paliwowych i filtra dokładnego oczyszczania. Aby to osiągnąć warto poeksperymentować z rurki węży i w filtra. Wejście rękaw podgrzewacza nasunąć na króciec, wcześniej ustalony zamiast korka spustowego. Połączenie zamocować za pomocą opaski.
4
Pokroić górny wąż chłodnicy. Przy tym w benzynowych silnikach WAZ-2101-2107 i WAZ-2121 wyjściowy rękaw podgrzewacza powinien przechodzić obok прерывателем-rozdzielaczem. Aby zapewnić prawidłowe położenie wyjściowego rękawa wyciąć w miejscu cięcia od krawędzi górnego węża chłodnicy około 2 cm Na отрез węża załóż opaskę i włóż wąż trójnik tak, aby jego boczny króciec został skierowany od silnika i w kierunku podgrzewacza.
5
Wyjściowy rękaw podgrzewacza załóż na bocznym montażu tee i zamocować za pomocą klamry. Trójnik obrócić tak, aby wyjściowy rękaw podjął właściwą pozycję odnośnie rozdzielacza, i dokręcić wszystkie zaciski. System chłodzenia silnika ponownie napełnić płynem przez otwór wlewowy chłodnicy.
6
Przewód zasilania podgrzewacza poprowadzić wewnątrz komory silnika i zabezpieczyć obejmami. Trasa układania przewodów powinna zapewnić jego ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi i wykluczyć kontakt z ruchomymi i нагревающимися częściami silnika. Jeśli konstrukcja grzałki zapewnia podłączanie przewodu zasilającego przez złącze, należy zwrócić uwagę na niezawodność mocowania przewodu zasilającego w pobliżu połączenia. Jest to konieczne, aby zapobiec odłączeniu przewodu w trakcie jazdy.
7
Po przeprowadzeniu wszystkich prac należy sprawdzić połączenia przewodów i węży pod kątem wycieków. Po ich wykryciu sprawdź dokręcenie opasek, przesuń uszczelnienie za pomocą kleju lub taśmy uszczelniającej. Upewnij się, że nie zapomniał wkręcić osłonę chłodnicy. Uruchom silnik na 5 minut i po jego zatrzymaniu uzupełnić ciecz chłodzącą do żądanego poziomu.
8
Włącz zamontowany podgrzewacz do gniazdka 220 V. w Ciągu kilku sekund powinno być słychać szum нагревающейся płynu chłodzącego. Sprawdź również grzanie wyjściowego rękawa podgrzewacza.