Jak odróżnić automatyczną skrzynię biegów, od wariatora
Większość kierowców przy zakupie auta już wyraźnie wiedzą, że będą wybierać samochód z manualną skrzynią biegów lub skrzynią-automatem. Ale wiele z nich borykają się z trudnością w wyborze między „automatem” i „cvt”. Nieświadomych nabywcy jest bardzo trudno zorientować się między tymi opcjami. Ale jest kilka zasad, według których można łatwo odróżnić automat od wariatora i podjąć właściwą decyzję przy zakupie samochodu.
Instrukcja
1
Zapoznaj się na początek w zasadniczych różnic w urządzeniu konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów i wariatora. Głównym składnikiem klasycznej skrzyni biegów automatycznych służy konwerter momentu obrotowego, który z pewnością spełnia splątanie zwykłej skrzyni manualnej i jest odpowiedzialny za przełączanie prędkości. Warto zauważyć, że robi to zawsze w odpowiednim czasie, dlatego zmniejsza zużycie silnika. Wariatorem jest odmianą automatycznych skrzyń biegów, ale nie ma stałych stopni. U wariatora nie ma transmisji, to po prostu płynnie i bez przerwy zmienia przełożenie. U takiego pudełka nie ma szarpnięć przy ruszaniu i podczas przyspieszania, jak u skrzyni-automat.
2
Pamiętaj, że wariatory są wyposażone w nieskończoną ilością biegów, dzięki czemu silnik wykonuje swoją pracę na najbardziej korzystnych trybach. Dlatego, wariatory są bardzo ekonomiczne spalanie paliwa, która doskonale komponuje się ze średnią dynamiką. Wariatory są zupełnie różne, ale najlepszym i powszechne jest клиноременный wariatorem z kołem pasowym zmiennej średnicy. Również dla wariatora służy specjalna трансмиссионная płyn, który należy wymieniać co 100 tys. km. Skrzynia automat zużywa znacznie więcej paliwa i droższe w utrzymaniu, ale za to charakteryzuje się wysoką płynnością i szybkością przełączania.
3
Uwaga: w ostatnim czasie producenci samochodów zaczęli powszechnie używać właśnie wariatory, tak jak robią koszt samochodów jest znacznie niższa. A także dzięki nieskończonej liczby biegów wariatorem staje się niedoścignionym zwykłą skrzynią-automatem. Także różnica polega na tym, że u SKRZYNI drogie obsługa i zwiększone zużycie paliwa.
Należy zwrócić uwagę
Wariator zmienia przełożenie podczas przyspieszania, bezpośrednio zależny od programu sterującego, którą wybrałeś.
Porada
Samochód z automatyczną skrzynią biegów nie należy holować, lepiej skorzystać z tym pojazdem do holowania.