Jak znaleźć wartość wyrażenia

Niektórzy rodzice, pomagając swoim dzieciom młodszym uczniom w odrabianiu zadań domowych z matematyki, wpaść w ślepy zaułek, zapominając zasady znalezienia wartości wyrażenia. Wiele pytań, na ogół występuje w procesie rozwiązywania zadań z programu 4 klasy. Jest to związane ze wzrostem liczby pisemnych obliczeń, występowaniem które są wielowartościowe liczb, a także czynności z nimi. Jednak te zasady są dość proste i bardzo łatwe do zapamiętania.

Trzeba

  • – tutorial;
  • – wersja robocza;
  • – uchwyt.

Instrukcja

1
Przepisz wyrażenie matematyczne z podręcznika w wersji roboczej. Pozwól dziecku wykonywać wszystkie obliczenia najpierw właśnie w wersji roboczej, w celu uniknięcia zanieczyszczeń w środowisku zeszyty.
2
Oblicz ilość niezbędnych działań i zastanów się, w jakiej kolejności należy je wykonywać. Jeśli utrudnia to pytanie, należy zwrócić uwagę, że przed innych wykonywane są działania w nawiasach, a następnie dzielenie i mnożenie; dodawanie i odejmowanie produkowane są w ostatniej kolejności. Aby dziecku było łatwiej zapamiętać łódź wykonywanych czynności, w wyrażeniu nad każdym znakiem-operatora działań (+,-,*,:) cienkim ołówkiem zaznacz cyfry odpowiadające kolejności wykonywania działań.
3
Przystąpić do wykonania pierwszej czynności, przestrzeganie ustalonego porządku. Przesuń w umyśle, jeśli działania są łatwe do wykonania ustnie. Jeśli wymagane są pisemne obliczenia (w słupek), należy je rekord pod wyrazem, wskazując numer działania.
4
Wyraźnie śledzić kolejność wykonywanych czynności, oceniaj, co z czego trzeba odliczyć, że na co dzielić itp. Bardzo często odpowiedź w wyrażeniu okazuje się nieprawidłowe z powodu popełnionych błędów na tym etapie.
5
Uważaj, aby dziecko w trakcie obliczeń nie używałem kalkulatora, tak jak w tym przypadku traci się cały sens nauki matematyki, który składa się w rozwoju logiki i myślenia.
6
Nie rozwiązuj zadania za dziecko – niech on wykonuje go sam, musisz tylko wysłać go do działania w dobrym kierunku. Zwróćcie się do jego pamięci, prosi przypomnieć sobie o tym, jak wyjaśnił materiał nauczyciel podczas lekcji.
7
Wykonując po kolei wszystkie kroki i znalazł wartość wyrażenia, które jest odpowiedź w ostatnim kroku, zapisz go w warunkiem wyrażenia po znaku „równa się”.
8
Jeśli na końcu podręcznika znajdują się odpowiedzi na zadania, porównać wynik z poprawną liczbą. W przypadku niezgodności danych przystąpić do ponownych obliczeń.