Jak wyregulować sprzęgło do Renault Logan
Natywny regulacja sprzęgła do Renault Logan” często nie spełnia ich właścicieli. Oczywiście można się przyzwyczaić i jeździć. Można zwrócić się do serwisu, ale po jego wizycie wielu z nich i tak narzekają na ten węzeł. Dlatego wiele osób woli robić to samodzielnie.
Trzeba
- – szczypce półokrągłe;
- – klucze;
- – linijka
Instrukcja
1
Regulacja linki sprzegla zmierz rozmiar A między czołową tłumika i widelcem sprzęgła i rozmiar W między czołową tłumika i końcówką liny. Wymiar A musi być 81-91 mm, rozmiar – 55-65 mm. Jeśli faktycznie zmierzone wartości różnią się od normy, ustawić je za pomocą nakrętki regulacyjnej końcówki linki.
2
W rowku widełki sprzęgła znajdź 2 nakrętki regulujące położenie pedału i навинченные z adapterem. Gwint jest nakrętką kontrującą. Odkręć ją na całą długość szpilki. Następnie, stopniowo откручивая drugą nakrętkę, regulacja położenia pedałów. Po regulacji dokręcić nakrętkę kontrującą, jednocześnie przytrzymując kluczem nakrętkę od przesunięcia
3
Należy pamiętać, że z biegiem czasu okładziny cierne, prowadzonego płyty zużywają się. Z tego powodu zmieniają wystawione regulacji linki. Pedał sprzęgła w górę, zwiększa jej pełna ruch i moment wiązania sprzęgła przesuwa się w kierunku końca skoku pedału. Przy tej regulacji należy sprawdzić i w razie potrzeby skorygować.
4
Nacisnąć pedał sprzęgła kilka razy i upewnij się, że zainstalowane regulacji nie zsuwają się. Jeśli to się dzieje, sprawdź dokręcenie nakrętki regulacyjnej lub nakrętki. Upewnij się, że gwint na nich nie zdemaskowana. Upewnij się także, że ruch wolnego końca widełek sprzęgła znajduje się w zasięgu 28-33 mm do sprzęgła silnika o pojemności 1,4 l i 30-35 mm dla silnika o pojemności 1,6 l.
5
W celu sprawdzenia regulacji uruchomić silnik. Pojazd musi stać na równym podłożu. Wcisnąć pedał sprzęgła do podłogi, włączyć pierwszy bieg i zacznij powoli puścić pedał. Akcelerator przy tym nie dotykać. Przed momentem wiązania sprzęgła silnik zmienia obroty to można zobaczyć na тахометру i zauważyć na słuch. Gdy samochód ruszy to będzie moment wiązania.
6
Normalne dla większości kierowców jest średni chwyt, gdy w momencie ruszania pod auto dzieje się w połowie skoku pedału. Regulacja ta jest przydatna podczas ruszania z miejsca i jazdy w warunkach miejskich. Górny chwyt dzieje się w okolicy ? skoku pedału i wygodne przy zmianie biegów i jazdy przy dużych prędkościach.