Jak wyregulować gaźnik „Ozon”

Gaźniki „Ozon” zawsze wyróżniają się niezawodnością i prostotą, są doskonale dostosowane do różnych benzynowym samochodów zagranicznych producentów o pojemności silnika do 2 litrów. Dynamika przyspieszania samochodu i zużycie paliwa, bezpośrednio zależą od jakości ustawienia gaźnika, i „Ozon” – nie jest wyjątkiem. Dla niego też jest potrzebna konfiguracja, którą można wykonać samodzielnie.

Trzeba

  • – wkrętak;
  • – przyrząd do pomiaru Z;
  • – nowa zaślepka;
  • – śruby jakości i ilości mieszanki.

Instrukcja

1
Zrób najpierw sprawdzanie świec zapłonowych, tak jak produkować ustawienie gaźnika „Ozon” jest możliwe tylko przy pracy świecach. Następnie zacznij rozgrzać silnik maszyny, dopóki temperatura czynnika chłodzącego nie wyniesie co najmniej 80 stopni Celsjusza.
2
Potem całkowicie otworzyć przepustnicę ssania gaźnika i natychmiast umieścić śruby regulacyjne. Przy ich montażu należy dokręcić śrubę jakości do awarii, a po odkręcić go na dwa obroty. Następnie należy obrócić śrubę ilości mieszanki dosłownie na pół obrotu od położenia, w którym dźwignia zaczyna działać. Należy zwrócić uwagę właśnie na ten wahacz, ponieważ przepustnica mocowany jest właśnie do osi.
3
Wrzuć do wału korbowego najlepszą minimalną prędkość obrotową, przy tym trzeba będzie wykręcać śrubę, jeśli będzie miał taką pozycję. Potem obróć się w odpowiednią stronę śruba do tego, aby mogli ustawić maksymalną prędkość obrotową wału korbowego. Podczas wykonywania tej czynności nie należy przenosić przepustnicę.
4
Następnie ponownie ustaw wału korbowego minimalną prędkość obrotową, obracając przy tym łożysko śruba. W tym przypadku częstotliwość powinna być w miarę stabilna. Zwykle po dwóch lub trzech takich działań można znaleźć takie położenie śrub, które idealnie pasuje do twojej maszyny. Takie położenie zapewni wymaganą ilość i jakość mieszanki, która doprowadzi do maksymalizacji ekonomicznej pracy silnika, a także niskiego zużycia paliwa.
5
Zobacz, jak wyraźnie udało się wyregulować mechanizmy. Zrób nagłe zamykanie i otwieranie przepustnicy. Jeśli silnik będzie działać, to znaczy, że zrobiłeś prawidłową regulację gaźnika. Jeśli do tego nie doszło, to powtórz konfigurację ponownie. I nie zapomnij, aby umieścić po regulacji nową zaślepkę do tego, aby nie zboczyć dokonane ustawienia.