Jak wymienić czujnik włączenia wentylatora
Wentylator, który pozwala zapewnić dodatkowy dopływ powietrza, aby schłodzić pracujący silnik, zamontowany praktycznie we wszystkich samochodach. Za prowadzenie tego wentylatora odpowiada specjalny czujnik, który włącza się po osiągnięciu określonej temperatury płynu chłodzącego. Ten czujnik jest się materiały eksploatacyjne i okresowo wymaga wymiany.
Trzeba
- – wkrętaki;
- – nowy czujnik;
- – zestaw kluczy;
- – zbiornik płynu chłodzącego;
- – rękawice bawełniane.
Instrukcja
1
Zabierz samochód w garażu i wyłączyć silnik. Daj samochodu do ostygnięcia. Najlepiej na wymianę rano zimny silnik. W żadnym wypadku nie należy próbować wymienić czujnik tylko że заглушенного samochodu! Istnieje ryzyko poparzenia od gorących części. Również w trakcie pracy silnika płyn chłodzący osiągnie maksymalnych temperatur.
2
Znajdź lokalizację czujnika włączenia wentylatora w samochodzie. Aby to zrobić należy zapoznać się z instrukcją obsługi samochodu. W nim musi być podana dokładna lokalizacja czujnika, a także instrukcja wymiany.
3
Jeżeli w instrukcji nie ma, to odwiedź forum właścicieli modelu auto. Na pewno ktoś już zmieniał czujnik i podzielił się swoimi wrażeniami na temat tej procedury.
4
Spuścić chłodnego płyn z układu. W tym celu należy wykręcić korek na chłodnicy. W niektórych modelach trzeba wyjąć akumulator, aby uzyskać swobodny dostęp do odzyskiwania nieuczciwie zdobytych zysków gardła. Nie spuścić ciecz chłodzącą na ziemię! Ona jest bardzo jadowity, więc może wyrządzić nieodwracalne szkody w środowisku. Staraj się nie wdychać pary podczas opróżniania.
5
Odłącz od czujnika klocki przewodów. Nie szarpać za przewód, w przeciwnym razie istnieje ryzyko uszkodzenia go. Chwytać tylko za obudowę klocki.
6
Wykręć czujnik kluczem do odpowiedniego rozmiaru. Zazwyczaj wymagany jest klucz na „30”. Wyjmij czujnik z gniazda. Uważnie patrzcie na jego powierzchni.
7
Sprawdź działanie czujnika. Do tego są dwie opcje. Pierwszy polega na pomiarze poziomu oporu przy określonej temperaturze, ale jest to dość trudne. Więc można po prostu podłączyć do czujnika baterię i żarówkę na sekwencyjnego schematu. Dolną część czujnika zanurzyć w garnku z gorącą wodą. Jeśli lampka zapali się, że czujnik jest sprawny. Jeśli nie – trzeba zainstalować nowy.
Porada
Należy instalować w samochodzie czujnik tylko z tą etykietą, która była na obudowie starego. Rzecz w tym, że u różnych czujników różna temperatura włączenia.