Jak wymienić płyn wspomagania kierownicy

Każdy system w pracy samochodu wymaga terminowego opieki i prawidłowej obsługi. Płyn do wspomagania kierownicy należy okresowo zmieniać i uzupełniać. Do prawidłowego działania wspomagania układu kierowniczego, płyn należy wlewać do końca, aby nie doszło do mieszanki starych elementów z nowymi.

Trzeba

  • – długa rurka;
  • – pojemność;
  • – nowy płyn GUR;

Instrukcja

1
Pozostawić samochód, aby układ ruchowy normalnie funkcjonował. Następnie wyłączyć samochód i daj mu trochę ostygnąć. Podnieś przednią część auta na podnośniku. To pomoże ci przewijać koła podczas spuszczania starego płynu ze zbiornika wspomagania.
2
Otwórz maskę samochodu i odłączyć zbiornik płynu Góra. Należy sprawdzić, czy pojemność. Być może, na zbiorniku pojawiły się pęknięcia lub ślady zużycia. W takim przypadku, należy go koniecznie trzeba będzie wymienić.
3
Odłączyć od zbiornika rurkę, przez którą płyn wraca do systemu. Na niektórych zbiornikach wspomagania jest 2 rurki, w takim przypadku trzeba odkręcić górny wąż.
4
Na miejsce rozłączonego przewodu należy podłączyć rurkę do odprowadzania cieczy. To musi być duży długości, aby można było wynieść go poza maski. Drugi koniec rurki zanurzyć w pojemniku do spuszczania starego płynu wspomagania kierownicy.
5
Przewiń rozrusznikiem silnik w ciągu 1-2 sekund. Taki krótki przewijanie potrzebna do tego, aby spuścić stary płyn, bez uruchamiania silnika. Dopuszczać do pracy silnika w takim przypadku nie jest zalecane, ponieważ pompa szybko wyprowadzi płyn ze zbiornika. Praca pompy bez cieczy może prowadzić do jej uszkodzenia. Aby przyspieszyć odprowadzanie cieczy, obrócić koło kierownicy do oporu w różne strony..
6
Po spuszczeniu starego płynu należy wlać świeżą. Odłączyć od zbiornika słuchawkę, używaną do odpływu. Załóż wąż zasilania magistrali. Następnie zalać świeży płyn do zbiornika.
7
Uruchom silnik do 1000 obr./z i należy obrócić koło kierownicy od jednego skrajnego położenia do drugiego. Trzymać kierownicę w każdym miejscu na 3-5 s. Z pomocą tego można wyrzucić niepotrzebne powietrze z systemu i przynieść poziom płynu wspomagania kierownicy do normy.
8
Wyłączyć samochód i sprawdź ilość płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli liczba zmniejszyła się, zrób uzupełnij ją. Staraj się nie przekraczać maksymalnego poziomu.
Należy zwrócić uwagę
Nie zapomnij, aby regularnie sprawdzać poziom płynu w zbiorniku. Uważaj, aby na ściankach zbiornika nie pojawiło się płytki nazębnej i osadów.