Jak wykupić dodatkowy arkusz książki zakupów
Do dokonania zmian w księdze zakupów przedsiębiorstwa, należy wykupić dodatkowy arkusz. Zasada ta jest regulowana w nowej wersji Rozporządzenia Rządu federacji ROSYJSKIEJ nr 914 z 30.05.2006 roku. Należy przy tym przestrzegać obowiązujących przepisów, w przeciwnym razie mogą wystąpić problemy z organami podatkowymi.
Instrukcja
1
Sprawdź, czy masz prawo do wprowadzania zmian w książkę zakupów i tworzyć dodatkowy arkusz. W przepisach określono, że taką operację można przeprowadzić w razie potrzeby anulować fakturę, w której wcześniej został przyjęty do odliczenia VAT. Dodatkowe arkusze są używane do przyjęcia do rozliczania faktur, który pochodzi od kontrahenta z opóźnieniem lub został zmieniony w kierunku zwiększenia kwoty podatku VAT. Jeśli jest spełniony jeden z powyższych warunków, to można wykorzystywać dodatkowe arkusze do dokonania zmian w księdze zakupów.
2
Kup dodatkowy arkusz książki zakupów za dany miesiąc i nadaj jej numer porządkowy. Należy rozpocząć od nr 1. Wprowadź w wierszu „okres Rozliczeniowy” miesiąc i rok, w którym nastąpiło zarejestrowanie faktury do poprawki. W wierszu „Dodatkowy arkusz urządzone” zaznacz datę dokonania poprawek, tj. datę wypełnienia dodatkowego arkusza.
3
Przejdź do wiersza „Ogółem”, w której należy przenieść sumy z książki zakupów za datę rejestracji faktury przez hrabiów 7-12. W polu 1 zaznacz dane faktury, w którym należy wprowadzić poprawki i kwoty określone w nim. Jeśli ten fakturę vat należy anulować, to od razu przejdź do wypełniania poleceń „Tylko”. Jeśli dokonać korekty, to wypełnij pole 2 z nowymi wartościami.
4
Wyświetl dane w wierszu „Ogółem”. Do tego odejmij wskaźników z wiersza „Ogółem” wszystkie wartości pola 1 i dodać wartości pola 2. Jeśli zmiany są wprowadzane po zatwierdzeniu sprawozdań i złożenia deklaracji podatkowej, to należy sporządzić uściśloną deklaracji VAT za исправляемый miesiąc rozliczeniowy. Przy tym sekcja „ulgi Podatkowe” powinny być w pełni zgodne z postanowieniami niniejszej dodatkowego arkusza.
5
Zrób drugi dodatkowy arkusz, jeśli w poprawionym okresie rozliczeniowym znaleziono jeszcze jeden błąd. W tym przypadku w wierszu „Razem” przenoszone są dane wiersza „Tylko” pierwszego dodatkowego arkusza.