Jak wziąć pod uwagę książeczkę czekową

Większość płatności gotówkowych przedsiębiorstw odbywa się kosztem pieniędzy, otrzymanych w banku czekiem na konkretne cele. Książeczki czekowe należą do бланкам ścisłej odpowiedzialności i wymagają szczególnej ewidencji, składania i przechowywania.

Instrukcja

1
Po otrzymaniu książeczkę czekową w banku od razu wpisać na każdej kartce nazwę firmy i numer konta bankowego lub zaznacz pieczęć organizacji, jeśli zawiera następujące dane.
2
Zaznacz warunkową ocenę czeków, na przykład, w 1 zł za 1 formularz w zarządzeniu o zasadach rachunkowości. Uzyskane książeczkę czekową оприходуйте w debet забалансового konta 006 „Formularze ścisłej odpowiedzialności” wartości 25 lub 50 zł w zależności od ilości kartek w książce. Należy wykupić tę operację księgową pomoc.
3
Wynagrodzenie banku za wydanie książeczkę czekową jest brany pod uwagę w składzie systemów, внереализационных lub innych wydatków, więc zrób okablowania w debet na koncie 91 „Pozostałe przychody i koszty” z kredytu bankowego 51 „konto” na kwotę prowizji, jeśli ona pobrana z rachunku bieżącego pamiątkowych nakazem, lub konta 71 „Obliczenia z odpowiedzialni przed osobami”, jeśli wypłacana w gotówce za pośrednictwem kasy. Jeśli chcesz wziąć pod uwagę koszt książeczkę czekową we wzajemnych rozliczeń z bankiem, odbija ją na konto 60 „Rozrachunki z dostawcami i kontrahentami”: Dt 91 Ct 60 Dt 60 Ct 51 Zazwyczaj usługi banku, związane z cash-kasowym usług, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT, ale jeśli nadal ci wystawiono fakturę za projekt książeczkę czekową i podkreślali VAT, w instalacjach należy stosować również konto 19 „Podatek vat na zakupiony wartości”: Dt 91 Ct 51 – kwota prowizji bez podatku VAT; Dt 19 Ct 51 – kwota VAT.
4
Ponieważ dla uzyskania pieniędzy w banku finansowo-osobie odpowiedzialnej (kasjer, księgowy) na ręce wydawany jest oddzielny rachunek, to i odpisywać trzeba je każdy z osobna. Złóż wydatek czeku akt odwołania i zrób odpowiednie okablowanie kredytu забалансового konta 006.
5
Zazwyczaj książeczka jest przechowywany w sejfie u kasjera lub głównego księgowego, a całkowicie zużyty można przechowywać zarówno u osoby odpowiedzialnej księgowości, jak i w archiwum w ciągu 5 lat.