Jak wpisać dom mieszkalny w eksploatacji

Dom mieszkalny jest wprowadzonym do eksploatacji od momentu rejestracji prawa własności do obiektu (art. № 209, № 218, № 263, № 222 kodeksu CYWILNEGO federacji ROSYJSKIEJ). Prawo własności zakończona budowa powstaje na podstawie ustawy Federalnej nr 122-Ф3 i artykuły nr 219 kodeksu CYWILNEGO federacji ROSYJSKIEJ po rejestracji w ФУГРЦ, która odbywa się po przedstawieniu określonego pakietu dokumentów.

Trzeba

  • – pakiet dokumentów dla rejestracji państwowej praw własności;
  • – paszport;
  • – oświadczenie w ФУГРЦ;
  • – pokwitowanie opłaty za rejestrację;
  • – wniosek do wydziału architektury;
  • – wniosek do sądu.

Instrukcja

1
Przygotuj niezbędne dokumenty do rejestracji praw własności do zakończona budowa. Konieczna wszystkie zezwalające na dokumenty, wydane na budowę, dokumentów prawnych, na działkę, na której wzniesiono dom mieszkalny, akt приемочной komisji, pozwolenia na wprowadzenie obiektu do eksploatacji, dokumenty techniczne i кадастровые wyciągu.
2
Pozwolenie na budowę i prace budowlane paszport wzniesiony obiektu musi uzyskać przed rozpoczęciem budowy. Dane dokumenty są wydawane w rejonowym wydziale architektury i urbanistyki na podstawie projektu, szkicu i niezbędnych zezwoleń.
3
Aby przygotować dokumenty na działkę, należy skontaktować się z ФУЗКК, otrzymasz кадастровую wyciąg z dowodu osobistego gruntów i kopię katastralny planu. Jeśli działka znajdowała się w dzierżawie, otrzymasz orzeczenie administracji przekazania działki na własność.
4
Skontaktuj się z районную administracji, napisz zgłoszenie na wyzwanie приемочной komisji. Na podstawie oględzin wybudowanego obiektu dostaniesz приемочный akt, podpisany przez wszystkich członków komisji.
5
Aby uzyskać pozwolenie na wprowadzanie wybudowanego obiektu do eksploatacji zwrócić się do organów nadzoru budowlanego swojego regionu. Przedstawić wszystkie posiadane dokumenty, zezwalające na budowę, akt приемочной komisji, dokumentów prawnych na działka.
6
Do składania dokumentów katastralnych na dom mieszkalny skontaktuj się z WIT. Na podstawie oględzin ci złożą techniczny i paszport katastralny. Uzyskaj niezbędne wyciągi do rejestracji praw własności.
7
Wszystkie dokumenty i ich kserokopie przedstawić w ФУГРЦ. Wypełnij wniosek, zapłacić zapłacić koszty sądowe. Przez jeden miesiąc otrzymasz świadectwo własności.
8
Jeśli nie otrzymałeś dokumenty zezwalające na budowę, należy skontaktować się z wydziałem architektury i urbanistyki z wnioskiem, projektem i miniaturą budowanego domu i inżynieryjno-technicznych komunikacji.
9
Jeśli przetrwały wszystkie przepisy budowlane, zbudowali dom na własnej ziemi, na której nie odbywają inżynierii miejskiej komunikacji, to mogą wydać pozwolenie na wejście do domu w eksploatacji. Następnie należy przejść całą procedurę rejestracji, jak i po otrzymaniu wszystkich dokumentów przed rozpoczęciem budowy.
10
W przypadku naruszenia norm budowlanych, przy budowie domu na komunikacji miasta, w промзонах, szczególnie chronionych terenach będziesz musiał zwrócić się do sądu i spróbować których możecie następnie zmienić prawo i wprowadzić dom do eksploatacji na podstawie postanowienia sądu.