Jak się własności spółdzielni mieszkania

Prawo własności do wspólnego mieszkania automatycznie przechodzi do członka spółdzielni po pełnej wypłaty wkładu udziałowego. Jednak jego rejestrację, bez której właściciel nie może swobodnie dysponować swoim mieszkaniem, mogą znacznie utrudniać niektóre biurokratyczne niuanse.

Trzeba

  • – zaświadczenie o przyjęcie w poczet członków spółdzielni ;
  • – dokumenty techniczne z opisem nieruchomości.
  • – zaświadczenie o rejestracji spółdzielni jako osoby prawnej;
  • – statut spółdzielni, zarejestrowany w organach samorządu terytorialnego;
  • – protokół zgromadzenia spółdzielni o wyborze prezesa i głównego księgowego;
  • – lista członków spółdzielni;
  • – wzory podpisów prezesa i głównego księgowego i znaczki.

Instrukcja

1
Zwrócić się do zarządu swojej spółdzielni w celu uzyskania pakietu dokumentów, które należy dostarczyć w organ rejestrujący. Jeśli inni członkowie spółdzielni już z powodzeniem korzystają z prawa własności do was, macie szczęście. To znaczy, że część niezbędnych dokumentów już w organie rejestrującym, a problemów z resztą nie.
2
Dostać się w ręce zaświadczenie o tym, że zostały przyjęte w poczet członków spółdzielni i w pełni wypłacone udziału wkład. Należy zwrócić uwagę na obecność w niej takie informacje, jak data i numer protokołu z walnego zgromadzenia, na którym brali w spółdzielni, data całkowitej spłaty udziałowego opłaty za swoje mieszkanie. Zaświadczenie musi podpisać prezes spółdzielni i główny księgowy i zapewnić nadrukiem.
3
Weź w postępowaniu oraz opis techniczny nieruchomości. Jeśli jesteś pierwszy członek spółdzielni, przetwarzający prawo do własności, a opisu technicznego w zarządzie dać nie mogą, dowiedz się, dlaczego go nie ma, i postaraj się sprawić, aby ono było załatwione. Bez tego dokumentu reszta papieru nie wezmą.
4
Poproś, aby dostarczyć dodatkowe dokumenty, jeśli – pierwszy członek spółdzielni, rejestrujący swoje prawo własności. To dokumenty założycielskie spółdzielni: zaświadczenie o rejestracji jako osoby prawnej i statutu, poświadczone w miejskim edukacji, protokół z posiedzenia, na którym zostali wybrani, prezes i główny księgowy, lista członków spółdzielni i karty z wzorami podpisów prezesa i głównego księgowego i pieczęć pieczęć.
5
Zanieś gotowy pakiet dokumentów w terytorialnym zarządzanie Росреестра. Napisz podanie ustalonej formie i zapłać przez Sbierbank zapłacić koszty sądowe za tę usługę. Jeśli dokumenty są w porządku, je wezmą i w odpowiednim czasie wydadzą ci zaświadczenie o rejestracji prawa własności do mieszkania, z których można realizować swoje prawa właściciela mieszkania w pełnym zakresie: sprzedaży, oddania w dzierżawę z zachowaniem wszelkich formalności, dać, zrobić przedmiotem zastawu, określają w niej nowego lokatora itd.