Jak ustawić zapłon w toyocie
Procedura instalacji momentu zapłonu ma zastosowanie do wszystkich popularnych modeli: Corolla, Land Cruiser, Corolla, RAV4, 4Runner i innych. Jeśli na któreś konkretnego modelu kolejność instalacji zapłonowej różni się od zwykłej, ta informacja znajduje się na tabliczce znamionowej samochodu. W tym przypadku należy postępować zgodnie z instrukcjami tabliczki.
Trzeba
- – zestaw kluczy;
- – wkrętaki;
- – stroboskop;
- – obrotomierz
Instrukcja
1
Podłączyć obrotomierz do źródła zasilania (akumulatora) i do wniosku IG gniazda diagnostycznego. Jeśli samochód nominalnie jest wyposażony w obrotomierz na desce rozdzielczej, instalować zewnętrzny obrotomierz nie trzeba. Również na złączu diagnostycznym zamknąć połączenie wnioski E1 i ТЕ1. Upewniając się, że zapłon jest wyłączony, podłącz stroboskop zgodnie z instrukcją producenta tego urządzenia. Prawie we wszystkich przypadkach trzeba podłączyć zasilanie do akumulatora: dodatni przewód do dodatniej klemy, ujemny do ujemnego zacisku. Również na przewód wysokiego napięcia pierwszego cylindra załóż uzwojenie silnika indukcyjnego czujnika strobo.
2
Odłącz przewody podciśnieniowe i wyłączyć je. Jako zaślepek użyj aluminiowe standardowe modele dostępne w sprzedaży w sklepach z częściami samochodowymi. Należy pamiętać, że w niektórych modelach Toyota dostęp do rozdzielacza zapłonu jest utrudniony, więc wcześniej przygotować wygięty klucz. Znajdź etykiety instalacji zapłonowej na przedniej pokrywie i na kole pasowym wału korbowego.
3
Należy tylko uruchomić silnik i pozostawić go do temperatury roboczej, kierując się wskazaniami termometru cieczy chłodzącej w zestawie wskaźników. Upewnij się, że górny wąż chłodnicy jest gorąca. Według wskazań obrotomierza upewnij się, że obroty biegu jałowego są zgodne z wymaganiami instrukcji obsługi samochodu (820-900 obr./min).
4
Skieruj światło lampy strobo na skalę, znajdujący się na przedniej pokrywie uchwyt uszczelnienia promieniowego wału korbowego podczas wyjęte gumowa pokrywa. Upewnij się, że znak na kole pasowym wału korbowego pokrywa się z kreską 10 stopni przed GMP w skali. Dopuszczalne odchylenie wynosi nie więcej niż 1 stopnie przed GMP. Jeśli te tagi w zasadzie nie pokrywają się, należy odkręcić śrubę mocowania rozdzielacza zapłonu i zacznij powoli obracać obudowa rozdzielacza, aż znacznik na osi oraz na kole pasowym nie совместятся. Następnie dokręcić śrubę mocującą rozdzielacza i upewnij się jeszcze raz, że w chwili zapłonu nie zgubił w trakcie zaciskania tej śruby.
5
Zdjąć zworkę z gniazda diagnostycznego. Wyłączyć zapłon i wyjąć zainstalowane na silnik urządzenia.