Jak sprawdzić układ hamulcowy

System hamulcowy samochodu jest dość skomplikowaną konstrukcję, która zawsze powinna być w dobrym stanie. Lekceważenie jej diagnostyką może być bardzo niebezpieczne dla kierowców i pasażerów.

Trzeba

  • – płyn hamulcowy;
  • – szmaty;
  • – linijka;
  • – części zamienne.

Instrukcja

1
Zacznij od sprawdzenia poziomu płynu hamulcowego. Czynność tę najlepiej wykonywać okresowo: podczas eksploatacji auto, po odpowietrzania układu hydraulicznego, a także w przypadku sygnału o niskim poziomie płynu.
2
Usuń brud szmatką z zbiornika. Upewnij się, że płyn hamulcowy jest na poziomie pomiędzy znakami MAX i MIN. Sprawdź zużycie okładzin szczęk hamulcowych. Jeśli poziom znajduje się poniżej oznaczenia MIN, odłącz końcówki przewodów przewody i zdjąć pokrywę zbiornika.
3
Dolać nowy płyn hamulcowy do poziomu MAX. Zamknij pokrywę jak można gęstsze. Podłącz gniazdko wiązki przewodów do złącza czujnika. Sprawdź działanie czujnika awaryjnego poziomu cieczy. Jeśli działa ok to na tablicy przyrządów powinna zaświecić się lampka kontrolna.
4
Zrób dalej sprawdzanie podciśnienia wspomagania hamulców. Wyłączyć silnik, gdy pracował do tej pory. Naciskaj pedał hamulca, dopóki nie zniknie syczenie w ramach wspomagania hamulców. Po naciśnięciu przytrzymaj ją w tym położeniu. Uruchomić silnik, nie puszczając pedał. Jeśli włączeniu zapłonu silnika pedał trochę poszła w dół, wspomaganie hamulców działa prawidłowo.
5
Sprawdzić skok dźwigni hamulca postojowego. Tę operację należy przeprowadzać na tyle często, ponieważ nakładki tylnych klocków hamulcowych szybko się zużywają. Ruch dźwigni powinien wynosić około 3 kliknięcia. Poza tym układzie hamulcowym należy przytrzymać снаряженное auto na spadku o 23%. Jeśli te warunki nie są spełnione, należy wymienić zużyte lub uszkodzone części hamulca postojowego. Powtórz test.
6
Wykonaj test jednokierunkowe. Jest to skok pedału od najwyższej pozycji do zadziałania mechanizmów hamulca. Musi być około 3-5 mm. Weź ruletkę.
7
Ustaw ją około pedały i zmierz odległość od podłogi do powierzchni pedału hamulca. Kliknij na nią ręką. Wkładać do momentu, aż poczujesz wzrost oporu. Powtórz pomiary. Określ luz na podstawie różnicy wartości znalezionych.
Porada
Należy skonsultować się ze specjalistami na STO z powodu wymiany urządzeń i akcesoriów. Sami lepiej nie wykonywać tę operację.