Jak przepłukać regulator biegu jałowego

Jeśli samochód gaśnie w trakcie lub od razu po uruchomieniu silnika, a liczba obrotów niestabilne obroty biegu jałowego waha się od 700 do 2000, pomoże płukanie regulatora biegu jałowego i montaż separatora oleju.

Trzeba

  • – płyn do płukania gaźnika
  • – smarowanie „płynny klucz”
  • – klucz sześciokątny

Instrukcja

1
Z ssawnej powietrza kolektora zdjąć dwie opaski. Jeden zacisk – w miejscu, gdzie obudowa jest połączona z filtrem powietrza, z drugiej – w miejscu połączenia obudowy z dyszą powietrza za pomocą przepustnicy.
2
Następnie odłącz z króćca kontakty czujników przepływu powietrza i temperatury. Wyjąć z pokrywy zaworów króciec wentylacji картерных gazów. Określić ten króciec można w wyglądzie: on szerszy od średnicy.
3
Wyjmij wtyczkę z regulatora biegu jałowego kontakt. Następnie, po zdjęciu ssący, wyjąć i sam regulator, który mocuje się na kilka śrub M6 z łbem z gniazdem sześciokątnym.
4
Od regulatora biegu jałowego odpięciu elektromagnes, na którym znajduje się grupa kontaktów sterowania zaworem.
5
W kamery wlać płyn do płukania gaźnika. Po kilku minutach odcedzić i wlać płyn ponownie. Powtarzaj tę procedurę, aż выливаемая z kamer płyn nie będzie jasnej.
6
Weź elektromagnes i podłącz go do generatora impulsów. Dopasuj napięcie 12 v, częstotliwość 1 Hz i włącz zasilanie. Umieść elektromagnes w pozycji pionowej, z otworem wentylacyjnym w górę.
7
W tym czasie, jak rdzeń elektromagnesu będzie się poruszać, rozlej w jego płyn do płukania gaźnika. Powtarzaj wypełnienie cieczy kilka razy co 1 – 2 minuty.
8
Przez pięć minut odwróć elektromagnes i pozwolić, aby odsączyć pozostałej cieczy. Ponownie powtórz operację płukania sedno, osiągając w ten sposób jego swobodnego ruchu.
9
Starannie odpowietrzyć elektromagnes i regulator za pomocą sprężarki. Wewnętrzne strony obu części taktuje przenikliwy smarem, użyj do tego „Płynny klucz”.
10
Elektromagnes połączyć ze sterownikiem zaworu. Za pomocą akumulatora złóż kilka razy napięcie na jego kontakty. Elektromagnes musi zadziałać ruchu zaworu i charakterystycznym kliknięciem. Tak sprawdzisz jakość przeprowadzonego płukania i wydajność połączeń.
11
Zbierz wszystkie części w odwrotnej kolejności, uruchom silnik.
Należy zwrócić uwagę
Nie zapomnij, aby przed przystąpieniem do płukania złożyć z akumulatora zaciski!